Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 16 Nov 2000 - 09:41:17 MET
Hi,
Michal Kawecki wrote:
>
> No to brawa dla projektantów...
No cóż, obawiam się że przyczyna takiego uszkodzenia musi być inna niż
błąd projektowy. Ja bym osobiście obstawiał nadal uparcie zatłuszczenie
i zabrudzenie sprzęgła :) W takim przypadku płytka ślizga się, układ
optyczny wykrywa za wolny przesuw płytki i daje sygnał silnikowi, by
się kręcił szybciej. Płytka jeszcze bardziej się ślizga, w końcu po
ciągłym zwiększaniu wysterowania tranzystora przebija się on termicznie
i mamy po układzie (zamiast tranzystora dostajemy rezystor).
Można by tu oczywiście sugerować zainstalowanie ogranicznika prądowego
jakiegoś na wejściu bazy tranzystora sterującego silnikiem, ale trudno
elektronikowi ingerować w scalak :) Jedyna moja sugestia: zaraz po
gwarancji otworzyć napęd i zrobić inspekcję wnętrza połączoną z
czyszczeniem mechanizmu napędowego (optyki nie ruszać).
-- |"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ | | | ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ | \................... WinNT FAQ: http://nt.faq.net.pl/ ../
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 20:53:47 MET DST