Re: Jaki napęd CD?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 16 Nov 2000 - 09:41:17 MET

Hi,

Michal Kawecki wrote:

> No to brawa dla projektantów...

No cóż, obawiam się że przyczyna takiego uszkodzenia musi być inna niż
błąd projektowy. Ja bym osobiście obstawiał nadal uparcie zatłuszczenie
i zabrudzenie sprzęgła :) W takim przypadku płytka ślizga się, układ
optyczny wykrywa za wolny przesuw płytki i daje sygnał silnikowi, by
się kręcił szybciej. Płytka jeszcze bardziej się ślizga, w końcu po
ciągłym zwiększaniu wysterowania tranzystora przebija się on termicznie
i mamy po układzie (zamiast tranzystora dostajemy rezystor).

Można by tu oczywiście sugerować zainstalowanie ogranicznika prądowego
jakiegoś na wejściu bazy tranzystora sterującego silnikiem, ale trudno
elektronikowi ingerować w scalak :) Jedyna moja sugestia: zaraz po
gwarancji otworzyć napęd i zrobić inspekcję wnętrza połączoną z
czyszczeniem mechanizmu napędowego (optyki nie ruszać).

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |