Re: MP3 vs. WMA

Autor: Piotr Narewski (P.Narewski_at_adb.pl)
Data: Thu 07 Sep 2000 - 17:06:34 MET DST

> Czy to mozliwe, zeby jakosc pliku audio w formacie WMA i predkosci
> 96kbps byla porownywalna z jakoscia formatu MP3 przy predkosci 192kbps?

:-)

Moje pytanie bylo proste i konkretne. Tymczasem koledzy rozpoczeli dyskusje
w stylu wyzszosci Atari na Commodore czy Rivy nad 3dfx. Jako, ze jednak
zdania sa podzielone, to wnioskuje, ze cos musi byc w tym, ze WMA a
podobnej jakosci zajmuje dwa razy mniej miejsca niz MP3.

Moje osobiste zdanie jest takie, ze rzeczywiscie pomiedzy tymi dwoma
formatami jest kilka lat roznicy, co przy obecnych postepach w ulepszaniu
sposobow kodowania danych multimedialnych wydaje sie (dla mnie)
wystarczajacym wytlumaczeniem takiego zjawiska. Czyzby wiec ludzie
twierdzacy, ze MP3 jest lepsze od WMA zaliczali sie do tej samej grupy co
ludzie upierajacy sie nad wieksza wiernoscia dzwieku odtwarzanego z plytu
winylowej nic CD? Nie wiem, ale moze. Wydaje sie to prawdopodobne, ale poza
tym co napisalem powyzej nie mam zadnych podstaw zeby tak sadzic.

A co wy o tym sadzicie?

Prosze tylko, nie skaczcie sobie wiecej do oczu i bez zlosliwosci.

Narka,
PN