Re: MP3 vs. WMA

Autor: Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl
Data: Fri 08 Sep 2000 - 08:24:21 MET DST

192kbps?

nie !
Jakośc WMA jest beznadziejna !!! w porówniu do tej oferowanej przez
AudioAcive !

Ja podczodze do sprawy trochę inaczej :)
Zrobione przezemnie MP3 muszą być WYSOKIEJ jakości.
Jakiś czas temu byliśmy u kumpla na imprezie i słuchalismy muzyki z
komputera. Wiekszość Mp3 spakowana kiepskimi kodekami była po
zwiększeniu głośności nie do słuchania (tak samo jak WMA) natomist
zrobione przezemnie Mp3 (AudioActive) były bardzo dobrze odtwarzane
nawet przy bardzo dużej głośności.

> [...]
ulepszaniu
> sposobow kodowania danych multimedialnych wydaje sie (dla mnie)
> wystarczajacym wytlumaczeniem takiego zjawiska. Czyzby wiec ludzie
> twierdzacy, ze MP3 jest lepsze od WMA zaliczali sie do tej samej
grupy co
> ludzie upierajacy sie nad wieksza wiernoscia dzwieku odtwarzanego z
plytu
> winylowej nic CD? Nie wiem, ale moze. Wydaje sie to prawdopodobne,
ale poza
> tym co napisalem powyzej nie mam zadnych podstaw zeby tak sadzic.

I co z tego ?

Silnik spalinowy też wymyślono wiele lat lemu i ciągle się go
unowocześnia :)
Tak samo jest z Mp3 :)

Kodek Mp3 kodekowi nie równy :)

Jeżeli naprawdę nikt nie słyszy różnicy pomiędzy dobrze przygotowanym
plikiem MP3 (za pomocą AudioActive) a WMA to czas chyba iść do lekarza
sprawdzić sobie słuch :)

Ja od ponad roku korzystam z AudioActive . Testowałem także inne
programy i formaty i żaden nie dorównywał jakością do tej oferowaną
przez AudioActive :)

Jeżeli już bardzo Tobie zależy na zaoszczędzeniu kilk kilobajtów
miejsca na dysku twardym to zacznij używać formatu VQF (96Kbps) ale i
tak polecam Ci AudioActive i kompresowanie 128Kbps (jakośc jest bardzo
dobra a i plik wynikowy nie jest zbyt duży).

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.