Re: Zasoby w Win9x - wiecznie malo - ciag dalszy...

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 07 Sep 2000 - 16:38:23 MET DST

Hi,

andy_k wrote:

> Aktywnego pulpitu nigdy nie mialem, a najwiecej zasobow zzera Netscape, bo jak
> juz poprzednio pisalem, bezposrednio po uruchomieniu Windows jest tych zasobow
> siedemdziesiat kilka %, a po otwarciu paru okien Netscapa 4.74, programu

Jeżeli masz Win98, to zrezygnuj z Netscape i przejdź na IE, on troszkę
oszczędniej operuje zasobami. Możesz też spróbować użyć Win98Lite by
odintegrować IE z systemu.

Najlepszym zaś wyjściem jest przejście na Windows 95 OSR2 i instalacja
Netscape lub IE. W w95osr2 po starcie ma się ponad 90% zasobów wolnych.

Oczywiście jest też trzecie wyjście -- instalacja Windows NT Workstation
do pracy równolegle z Win98 do gier. Ale jest to rozwiązanie kosztowne (o
ile chce się być legalnym użytkownikiem).

> pocztowego, Forte Agenta i posurfowaniu troche po sieci zasoby spadaja do zera.
> :( Optymalizacja RAMu nic nie daje, bo to oczywiscie nie o to chodzi, nawet po
> zwolnieniu polowy RAMu zasoby moga byc = 0 i programy odmawiaja wspolpracy. :(

Podobno był kiedyś program o nazwie Hurricane, niby optymalizował RAM ale tak
naprawdę bardzo dobrze zarządzał zasobami systemowymi. Niestety, to produkt
komercyjny i nie wiem, czy został przystosowany do Win98.

> A jak sprawa wyglada w winME, czy tam zarzadzanie zasobami jest identyczne jak
> w win98se, czy moze cos poprawili?

Wątpię, żeby coś się mocno zmieniło. To dalej system domowy. Dla użytkowników
chcących mocniej używać komputera jest linia NT, ale wtedy trzeba w zasadzie
zapomnieć o grach i części sprzętu i oprogramowania...

Ale rzeczywiście NT jest pod tym względem doskonałe -- używam NT 4.0 na co dzień
i jeszcze nigdy nie zdarzyło się, żeby czegokolwiek zabrakło i program nie chciał
się uruchomić.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |