P3-650@910 + GF2 GTS@220/375 - TEST - dlugie!

Autor: Wilczek (wilczek_at_iname.com)
Data: Wed 26 Jul 2000 - 19:31:11 MET DST


Hey,

Wlasnie potestowalem gruntownie nowego proca i grafe wiec
stwierdzilem, ze nie beda taki samolubny i podziele sie wynikami ;-P

Konfig:
P3-650E_at_910 przy 1.8V (6,5x140); przelotka MSI; Asus P3B-F
Rev. 1.04, bios 1006; 1x128 MB PC-100 8ns; Leadtek GF2 GTS 220/375
SB Live Value; sieciowka noname Realtek 8029; modem Zoom 33,6 ISA
HDD's IBM DTTA 371010 10GB, 7200rpm UDMA/33 i Medalist STA3251
2,5GB, PIO-4; CD Asus 40x; zasilacz 250W, FDD, mycha Logitech,
klawa PS/2 etc... Winda 98, DX 7.0a PL, stery referencyjne 5.32.

Na Abicie BE6-II rev.1.2 proc dzialal na 943Mhz (FSB 145), jednak
plyta nie chciala wspolpracowac z GTS'em wiec musialem zmienic.
Na P3B-F po 140 jest juz tylko 150 FSB. Na 975 zwiechy juz przy
ladowaniu windy nawet przy 2.0V (testowane na P2B-F + voltage na
przelotce). Mniejsze FSB ma jednak zawsze jakies zalety
- przynajmniej wszystko jest full stabilne i nie kusi mnie, zeby
ciagle probowac podciagnac o 1Mhz FSB wiecej :). Temperatura
w porowananiu z 650 przy 1.65V wzrosla o jakies 5 stopni i siega
52-55C przy 100% obciazenia; bezczynny potraktowany CPUIdle nie
przekracza 26-27C. Radiator dosc wysoki, ale cooler slaby wyciaga
ledwo 4000 rpm. Pamiatki trzymaja sie dobrze jak na PC-100
(oczywiscie 3-3-3-10T). GTS w pelni stabilny przy ustawieniu nawet
235/375 ale o/c core nie przynosi zadnych zyskow a przy ponad
220Mhz chip zaczyna sie po prostu przegrzewac i wydajnosc spada!
Radiator umieszczony na karcie jest na prawde niezly (wiatraczek
maly) ale jak widac mimo tego GTS cholernie sie grzeje. BTW, jakim
softem odczytac jego temperature i ilosc obrotow coolera?

Czas na testy:
Na pierwszy ogien poszla oczywiscie Sandra Millenium:

Proc 650_at_910, 1.8V
CPU: 2497 MIPS
FPU: 1211 MFLOPS
MMX: 2831 it/s
SSE: 3769 it/s

Pamieci 3-3-3-10T, 140FSB
ALU: 360 MB/s
FPU: 397 MB/s
Ciekawe wyniki, 40-50 MB/s wiecej niz P3-1GHz z Rambusami PC-800...

3DMark 2000 v.1.1
Proc, pamiec jw. grafa 220/375. Nie wiem czy ma to jakies
znaczenie ale AGP Aparature Size na 64MB.

===== Default Test (1024x768x16, T16, Z16, T&L) =====

3DMark Result : 6932 3D marks
Na 943 Mhz pewnie byloby 7000+...

CPU Speed : 534 CPU 3D marks
Game 1 - Helicopter - Low Detail : 139,6 FPS
Game 1 - Helicopter - Medium Detail : 100,4 FPS
Game 1 - Helicopter - High Detail : 53,4 FPS
Game 2 - Adventure - Low Detail : 158,5 FPS
Game 2 - Adventure - Medium Detail : 78,9 FPS
Game 2 - Adventure - High Detail : 46,8 FPS
Fill Rate (Single-Texturing) : 635,6 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) : 1306,4 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) : 10497 KTriangles/s
High Polygon Count (4 Lights) : 7243 KTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) : 4536 KTriangles/s
8MB Texture Rendering Speed : 443,8 FPS
16MB Texture Rendering Speed : 357,0 FPS
32MB Texture Rendering Speed : 196,7 FPS
Bump Mapping (Emboss, 3-pass) : 230,1 FPS
Bump Mapping (Emboss, 2-pass) : 300,2 FPS
Bump Mapping (Emboss, 1-pass) : 485,7 FPS

===== MAX Test (1024x768x32, T32, Z24, T&L) =====

3DMark Result : 5110 3D marks
Game 1 - Helicopter - Low Detail : 100,2 FPS
Game 1 - Helicopter - Medium Detail : 72,6 FPS
Game 1 - Helicopter - High Detail : 36,5 FPS
Game 2 - Adventure - Low Detail : 101,0 FPS
Game 2 - Adventure - Medium Detail : 70,8 FPS
Game 2 - Adventure - High Detail : 44,7 FPS
Fill Rate (Single-Texturing) : 275,0 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) : 586,1 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) : 8853 KTriangles/s
High Polygon Count (4 Lights) : 6910 KTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) : 4457 KTriangles/s
8MB Texture Rendering Speed : 242,8 FPS
16MB Texture Rendering Speed : 234,0 FPS
32MB Texture Rendering Speed : 204,0 FPS
Bump Mapping (Emboss, 3-pass) : 121,3 FPS
Bump Mapping (Emboss, 2-pass) : 155,1 FPS
Bump Mapping (Emboss, 1-pass) : 257,9 FPS

Na koniec oczywiscie Q3:
ver. 1.17, sound high quality, V-sync off, com_maxfps 200
ustawienia sprzetu jw. Tryby FAST i HIGH opuscilem.

FASTEST
            16 bit
512x384: 151.6
640x480: 151.2
800x600: 149.4
1024x768: 148.6
1152x864: 146.5
1280x1024: 138.6
1600x1200: 100.4 !!!
2048x1536: 67.2

Tryb fastest to wlasciwie tylko benchmark, nie wiem
jaki sens ma granie w 1600x1200 z taka iloscia detali.
Praktycznie az do 1280x1024 wlacznie, framerate jest
ograniczany przez ZA WOLNEGO (sic!) proca...
Nikt nigdy nie podawal wynikow z 2048x1536 - why?
Wreszcie karta dostaje zadyszki ;-))

NORMAL
            16 bit 32 bit
512x384: 134.1 134.1
640x480: 133.4 133.2
800x600: 132.6 129.6
1024x768: 130.1 105.5
1152x864: 125.6 79.4
1280x1024: 112.6 59.8
1600x1200: 78.5 40.4
2048x1536: 49.1 brak

Jak dla mnie - bezproblemowe 1024x768x32 lub 1280x1024x16.
Oczywiscie do gry 1 na 1 lub kilkuosobowego FFA na malej
mapce wystarczy ~50 FPS w timedemo, jednak do wielosobowej
jatki (np. 12 osob na q3dm12), aby FPS nie zszedl ponizej
40 niezbedne minimum to 80-90 FPS.
Zeby wlaczyc 2048x1536x32 potrzebaby prawdopodobnie wiekszy
aparature size lub najlepiej 64MB na samej karcie =)

HIGHEST
            16 bit 32 bit
512x384: 134.1 134.1
640x480: 133.2 131.7
800x600: 131.6 128.1
1024x768: 129.2 102.9
1152x864: 123.9 77.6
1280x1024: 108.2 58.8
1600x1200: 74.4 40.1
2048x1536: 47.4 brak

Tak samo jak przy NORMAL. Grywalne 1024x768x32 lub
1280x1024x16. Osobiscie wole to pierwsze. Jak dla mnie
niestety 1152x864x32 nie jest grywalne. Ciagle jeszcze
dobry wynik przy 1600x1200x16.

HIGHEST MAX+
Defaultowy tryb HIGHEST ustawiony przez idSoftware to jednak
nie wszystko. Geometry detail mozna przestawic na HIGH a
jakosc tekstur na maksiumum (r_picmip 0). Jako, ze ma to byc
super najlepsza jakos ograniczylem sie do wynikow z 32 bit
i wyzszych rozdzielczosci:

            32 bit
800x600: 124.6
1024x768: 97.2
1152x864: 73.3
1280x1024: 55.8
1600x1200: 37.9

Idealny tryb to jak zwykle 1024x768, grafika na prawde
rewelacyjna, oprocz jednego malego problemu...
jakos nieba jest po prostu koszmarna na GF. Nie wiem
czy to kwestia chipu czy sterow, tak czy siak to co
widzimy podnoszac glowe do gory na glownej arenie q3dm12
jest zdecdowanie nie do zaakceptowania i mam nadzieje,
ze nVidia cos tym zrobi.

--
-=Pozdrowionka=-
Wilczek
wilczek_at_iname.com
UIN: 4017758
"Poor man wanna be rich, Rich man wanna be king
And a king ain't satisfied till he rules everything"
- B. Springsteen


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 20:24:18 MET DST