Odp: P3-650@910 + GF2 GTS@220/375 - TEST - dlugie!

Autor: PW (pw13_at_box43.gnet.pl)
Data: Thu 27 Jul 2000 - 09:25:39 MET DST


Fajnie jest poczytac takie testy.
THX Ci za to !!!!!!!!!!

pozdrowienia
PW

Użytkownik Wilczek <wilczek_at_iname.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:zfFf5.49774$pD2.1074352_at_news.tpnet.pl...
> Hey,
>
> Wlasnie potestowalem gruntownie nowego proca i grafe wiec
> stwierdzilem, ze nie beda taki samolubny i podziele sie wynikami ;-P
>
> Konfig:
> P3-650E_at_910 przy 1.8V (6,5x140); przelotka MSI; Asus P3B-F
> Rev. 1.04, bios 1006; 1x128 MB PC-100 8ns; Leadtek GF2 GTS 220/375
> SB Live Value; sieciowka noname Realtek 8029; modem Zoom 33,6 ISA
> HDD's IBM DTTA 371010 10GB, 7200rpm UDMA/33 i Medalist STA3251
> 2,5GB, PIO-4; CD Asus 40x; zasilacz 250W, FDD, mycha Logitech,
> klawa PS/2 etc... Winda 98, DX 7.0a PL, stery referencyjne 5.32.
>
> Na Abicie BE6-II rev.1.2 proc dzialal na 943Mhz (FSB 145), jednak
> plyta nie chciala wspolpracowac z GTS'em wiec musialem zmienic.
> Na P3B-F po 140 jest juz tylko 150 FSB. Na 975 zwiechy juz przy
> ladowaniu windy nawet przy 2.0V (testowane na P2B-F + voltage na
> przelotce). Mniejsze FSB ma jednak zawsze jakies zalety
> - przynajmniej wszystko jest full stabilne i nie kusi mnie, zeby
> ciagle probowac podciagnac o 1Mhz FSB wiecej :). Temperatura
> w porowananiu z 650 przy 1.65V wzrosla o jakies 5 stopni i siega
> 52-55C przy 100% obciazenia; bezczynny potraktowany CPUIdle nie
> przekracza 26-27C. Radiator dosc wysoki, ale cooler slaby wyciaga
> ledwo 4000 rpm. Pamiatki trzymaja sie dobrze jak na PC-100
> (oczywiscie 3-3-3-10T). GTS w pelni stabilny przy ustawieniu nawet
> 235/375 ale o/c core nie przynosi zadnych zyskow a przy ponad
> 220Mhz chip zaczyna sie po prostu przegrzewac i wydajnosc spada!
> Radiator umieszczony na karcie jest na prawde niezly (wiatraczek
> maly) ale jak widac mimo tego GTS cholernie sie grzeje. BTW, jakim
> softem odczytac jego temperature i ilosc obrotow coolera?
>
> Czas na testy:
> Na pierwszy ogien poszla oczywiscie Sandra Millenium:
>
> Proc 650_at_910, 1.8V
> CPU: 2497 MIPS
> FPU: 1211 MFLOPS
> MMX: 2831 it/s
> SSE: 3769 it/s
>
> Pamieci 3-3-3-10T, 140FSB
> ALU: 360 MB/s
> FPU: 397 MB/s
> Ciekawe wyniki, 40-50 MB/s wiecej niz P3-1GHz z Rambusami PC-800...
>
> 3DMark 2000 v.1.1
> Proc, pamiec jw. grafa 220/375. Nie wiem czy ma to jakies
> znaczenie ale AGP Aparature Size na 64MB.
>
> ===== Default Test (1024x768x16, T16, Z16, T&L) =====
>
> 3DMark Result : 6932 3D marks
> Na 943 Mhz pewnie byloby 7000+...
>
> CPU Speed : 534 CPU 3D marks
> Game 1 - Helicopter - Low Detail : 139,6 FPS
> Game 1 - Helicopter - Medium Detail : 100,4 FPS
> Game 1 - Helicopter - High Detail : 53,4 FPS
> Game 2 - Adventure - Low Detail : 158,5 FPS
> Game 2 - Adventure - Medium Detail : 78,9 FPS
> Game 2 - Adventure - High Detail : 46,8 FPS
> Fill Rate (Single-Texturing) : 635,6 MTexels/s
> Fill Rate (Multi-Texturing) : 1306,4 MTexels/s
> High Polygon Count (1 Light) : 10497 KTriangles/s
> High Polygon Count (4 Lights) : 7243 KTriangles/s
> High Polygon Count (8 Lights) : 4536 KTriangles/s
> 8MB Texture Rendering Speed : 443,8 FPS
> 16MB Texture Rendering Speed : 357,0 FPS
> 32MB Texture Rendering Speed : 196,7 FPS
> Bump Mapping (Emboss, 3-pass) : 230,1 FPS
> Bump Mapping (Emboss, 2-pass) : 300,2 FPS
> Bump Mapping (Emboss, 1-pass) : 485,7 FPS
>
> ===== MAX Test (1024x768x32, T32, Z24, T&L) =====
>
> 3DMark Result : 5110 3D marks
> Game 1 - Helicopter - Low Detail : 100,2 FPS
> Game 1 - Helicopter - Medium Detail : 72,6 FPS
> Game 1 - Helicopter - High Detail : 36,5 FPS
> Game 2 - Adventure - Low Detail : 101,0 FPS
> Game 2 - Adventure - Medium Detail : 70,8 FPS
> Game 2 - Adventure - High Detail : 44,7 FPS
> Fill Rate (Single-Texturing) : 275,0 MTexels/s
> Fill Rate (Multi-Texturing) : 586,1 MTexels/s
> High Polygon Count (1 Light) : 8853 KTriangles/s
> High Polygon Count (4 Lights) : 6910 KTriangles/s
> High Polygon Count (8 Lights) : 4457 KTriangles/s
> 8MB Texture Rendering Speed : 242,8 FPS
> 16MB Texture Rendering Speed : 234,0 FPS
> 32MB Texture Rendering Speed : 204,0 FPS
> Bump Mapping (Emboss, 3-pass) : 121,3 FPS
> Bump Mapping (Emboss, 2-pass) : 155,1 FPS
> Bump Mapping (Emboss, 1-pass) : 257,9 FPS
>
> Na koniec oczywiscie Q3:
> ver. 1.17, sound high quality, V-sync off, com_maxfps 200
> ustawienia sprzetu jw. Tryby FAST i HIGH opuscilem.
>
> FASTEST
> 16 bit
> 512x384: 151.6
> 640x480: 151.2
> 800x600: 149.4
> 1024x768: 148.6
> 1152x864: 146.5
> 1280x1024: 138.6
> 1600x1200: 100.4 !!!
> 2048x1536: 67.2
>
> Tryb fastest to wlasciwie tylko benchmark, nie wiem
> jaki sens ma granie w 1600x1200 z taka iloscia detali.
> Praktycznie az do 1280x1024 wlacznie, framerate jest
> ograniczany przez ZA WOLNEGO (sic!) proca...
> Nikt nigdy nie podawal wynikow z 2048x1536 - why?
> Wreszcie karta dostaje zadyszki ;-))
>
> NORMAL
> 16 bit 32 bit
> 512x384: 134.1 134.1
> 640x480: 133.4 133.2
> 800x600: 132.6 129.6
> 1024x768: 130.1 105.5
> 1152x864: 125.6 79.4
> 1280x1024: 112.6 59.8
> 1600x1200: 78.5 40.4
> 2048x1536: 49.1 brak
>
> Jak dla mnie - bezproblemowe 1024x768x32 lub 1280x1024x16.
> Oczywiscie do gry 1 na 1 lub kilkuosobowego FFA na malej
> mapce wystarczy ~50 FPS w timedemo, jednak do wielosobowej
> jatki (np. 12 osob na q3dm12), aby FPS nie zszedl ponizej
> 40 niezbedne minimum to 80-90 FPS.
> Zeby wlaczyc 2048x1536x32 potrzebaby prawdopodobnie wiekszy
> aparature size lub najlepiej 64MB na samej karcie =)
>
> HIGHEST
> 16 bit 32 bit
> 512x384: 134.1 134.1
> 640x480: 133.2 131.7
> 800x600: 131.6 128.1
> 1024x768: 129.2 102.9
> 1152x864: 123.9 77.6
> 1280x1024: 108.2 58.8
> 1600x1200: 74.4 40.1
> 2048x1536: 47.4 brak
>
> Tak samo jak przy NORMAL. Grywalne 1024x768x32 lub
> 1280x1024x16. Osobiscie wole to pierwsze. Jak dla mnie
> niestety 1152x864x32 nie jest grywalne. Ciagle jeszcze
> dobry wynik przy 1600x1200x16.
>
> HIGHEST MAX+
> Defaultowy tryb HIGHEST ustawiony przez idSoftware to jednak
> nie wszystko. Geometry detail mozna przestawic na HIGH a
> jakosc tekstur na maksiumum (r_picmip 0). Jako, ze ma to byc
> super najlepsza jakos ograniczylem sie do wynikow z 32 bit
> i wyzszych rozdzielczosci:
>
> 32 bit
> 800x600: 124.6
> 1024x768: 97.2
> 1152x864: 73.3
> 1280x1024: 55.8
> 1600x1200: 37.9
>
> Idealny tryb to jak zwykle 1024x768, grafika na prawde
> rewelacyjna, oprocz jednego malego problemu...
> jakos nieba jest po prostu koszmarna na GF. Nie wiem
> czy to kwestia chipu czy sterow, tak czy siak to co
> widzimy podnoszac glowe do gory na glownej arenie q3dm12
> jest zdecdowanie nie do zaakceptowania i mam nadzieje,
> ze nVidia cos tym zrobi.
>
> --
> -=Pozdrowionka=-
>
> Wilczek
> wilczek_at_iname.com
> UIN: 4017758
>
> "Poor man wanna be rich, Rich man wanna be king
> And a king ain't satisfied till he rules everything"
> - B. Springsteen
>
>
>
>



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 20:24:22 MET DST