Asus : Abit - 1:0

Autor: Wilczek (wilczek_at_iname.com)
Data: Wed 26 Jul 2000 - 19:31:15 MET DST

Hey,

z okazji zdanej marutki i wstepnych na studia postanowilem sprawic
sobie prezent i zrobic upgrage sprzetu. Na zlom poszedl C300A_at_450
i TNT2 a jego miejsce zajal P3-650 i GTS Leadtek'a. Wypadalo jeszcze
zmienic plyte - wybralem Abit'a BE6-II rev. 1.2... I niestety, plyta
ta za cholere nie chciala wspolpracowac z GTS'em. Komp wlaczal sie
srednio raz na piec prob (zerujac przy okazji CMOS) a w innych
przypadkach wydawal beep code taki jak przy braku karty graficznej.
Zadnego rezultatu nie dawalo przekladanie kart w slotach (a nawet
ich calkowite wyjecie), odlaczenie HDD's, CD'ka etc... Ustawienia
w BIOS'ie nie liczyly sie juz w ogole, moglem nawet nic nie zmieniac,
(czyli zostawic defaultowe po starcie 433Mhz...) a efekt byl
identyczny. Sprawdzilem proc'a, grafe i pamieci u znajomego na
Asus'ie P2B-F - wszystko dzialalo bez najmiejszego problemu.
Meczylem sie z ta mobo przez 2 dni po czym wymienilem na P3B-F.
GTS startuje normalnie, absolutnie zadnych problemow...
Zastanawia mnie dlaczego ow Abit nie chcial dzialac z GF2,
skoro "dwojka" pobiera 2x mniej pradu od "jedynki", zasilacz
250W tez powinien wystarczyc (i na Asusie starcza :)). Moze po
prostu byla walnieta? A moze tysiace userow na swiecie sie nie
myla i jednak Asus'y sa bardziej stabilne i niezawodne.
Nie chce mowic, ze Abity sa beznadziejne, ale w mojej konfiguracji
nie dzialal poprawnie i tyle :P (a powinien!). Bardzo sympatyczna
byla mozliwosc zmiany FSB co 1Mhz (proc dzialal na 943 Mhz @1.9V;
na Asusie jest tylko 140 wiec pozostalo mi 910 @1.8V). Na 150 FSB
zwiechy przy starcie windy nawet przy 1.95V). Znacznie lepsze
w Abitach jest tez mocowanie proca/przejsciowki - wystarczy podniesc
blokade i proc wyjmuje sie wygodnie, na Asusie trzeba sie troche
posilowac. Zintegrowany HPT370 ATA/100 to tez fajna sprawa
(choc ja mam akurat dysk UDMA/33 wiec i tak nie ma dla mnie roznicy).
Po prostu szkoda, ze plyta majaca na prawde wiele fajnych features
jest niestabilna i nie dziala z kazdym sprzetem :(

--
-=Pozdrowionka=-
Wilczek