Re: Nie miała baba kłopotów to

Autor: Karol Michalak (orient_at_ichf.edu.pl)
Data: Tue 04 Jul 2000 - 11:03:49 MET DST

Nightmare wrote:

> ja tez - jakos nie narzekam - a uzywam obecnie WinME, a nie Win98

Zależy od Twoich wymagań. Ja lubię działać z krzemu a nie z dysku. Przez
przewarzającą część czasu win386.swp ma wielkość 0 :-) Wynika to z tego,
że nie lubię żadnych rezydentów i tnę bez litości w rejestrze i
przyległościach. Dla programów mam ponad 40 MB RAM. A Ty? Z moich
obserwacji win95 chodził szybciej na iP233 niż win95 na iPIII 450 z tą
samą ilością RAM. W obu wyłączone wszelkie wodotryski.

> no to zmien OS ;-)

Jak widzisz nie muszę mieć. W win95 można go wyrżnąć/skutecznie wyłączyć
bez problemu. Miałem przez pewien czas Linuksa, ale mi się zbytnio nie
podobał. Pomijam już to, że od wersji RH 5.x był już wyraźnie więcej
zasobożerny niż win95.

> z tego co piszesz - dla mnie on wcale niezle nie chodzi - chodzi zle

Z tym to sobie już poradziłem. Pogrzebałem w ustawieniach monitora i
ustąpiło. Tzn nadal pokazuje błąd ale mimo tego obraz jest w porządku.
Dodatkowo ustąpiło pikselowanie przy szybkim przesuwaniu w AoE. Po
wyłączeniu jakiegoś urządzenia komunikacyjnego które win znalazł na MB.
Dziwne, bo IRQ karty i tego urządzenia było inne.

> no pewnie ze mozna na 95, win98 powinien w teorii sam z siebie juz
> prawidlowo dzialac - a patch jest m.in po to by usunac problemy gdy tak nie
> jest

Zainstalowałem, ale tak na oko nic się nie zmieniło w użytkowaniu.
Jedynie win zainstalował parę dodatkowych sterowników.

> pewnie pare innych tez...
> ja nie mam tej plytki - opisuje tylko co bym zrobil majac takie problemy ;-)

Niestety pociągnąłem akurat nie ten (z serii JO a nie JN). Zresztą na
płycie mam przedostatni JN412.

> to bedzie ciezko - jezeli po upgrade biosu,czystej instalce 95,
> via4in1,najnowsze stery graf+muza(w tej kolejnosci) dalej bedzie kicha... to
> wiesz co zrobic ;-)

Z grafiką sobie już poradziłem. Działa bardzo przyzwoicie. Pozostaje
kwestia sieci. A na tym mi najbardziej zależało. Może dam trochę więcej
szczegółów. Otóż zaraz po załadowaniu systemu w otoczeniu sieciowym nic
nie widzi. Po jakiś kilkunastu sekundach widzi już swój komputer ale nie
widzi innych. Sposoby takie jak znajdź komputer nie działają. Ping do
siebie daje odpowiedż a do innych już nie. Wydaje się więc, że
softwarowo wszystko jest ok i windows nie ma niczego schrzanionego.
Żadna karta nie wykazywała konfliktów, nie współdzielą IRQ - chodzą na
wyłącznie swoich zasobach (3 karty zgodne z NE2000 (1 pnp i 2 zworkowe)
i AMD z adresami ustawianymi w flashu). Jedynie program diagnostyczny do
karty AMD coś się pluł, że nie może użyć DMA 6. Do IRQ i adresu nie miał
zastrzeżeń. Teoretycznie mógłbym zmienić DMA w flashu karty, ale to
straszna zabawa. Kable są w porządku.

> Aha, no i sprawdz czy masz wlaczone dma w windozie dla twarddyskow jak i dla
> cd-rom'u, bo w biosie chyba masz?

Dla twardzieli włączyłem. Dla CD nie. W biosie jest auto i wykrywa
prawidłowo UDMA2 dla dysków i PIO3 dla obu CD. Tylko co to ma do
rzeczy?. Jeżeli masz taką samą płytę, to powiedz mi czy też nie możesz
zostawić CD w napędzie bo w czasie POST-u strasznie tłucze napędami i ma
kłopoty z ich wykryciem?. Co BIOS szuka na CD?. Uprzedzając, w opcjach
bootu nie mam CDROM.

Pozdrawiam

Karol