Re: Podkręcanie monitora?

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Tue 04 Jul 2000 - 00:21:47 MET DST

> Mam monitor 17' CTX (PR700) i tak ostatnio sobie sprawdzałem jaką
> częstotliwość odświeżania moge miec w różnych rozdzielczościach i okazało
> się (po zmianie starowników na monitor o lepszych parametrach od mojego)
że
> można uzyskać lepsze parametry niż te standardowe. Np. normalnie przy
> rozdzielczości 1280x1024 odświezanie poziome wynosi 60Hz, a na
sterownikach
> jakiegoś lepszego monitora można dojść do 85Hz (a może i dalej ale ten
nowy
> sterownik już nie wyrabia) obraz jest super i monitor nie wyświetla
> komunikatu o zbyt wysokiej częstoptliwości, a zdaje się że ma takie
> zabezpieczenie.

To samo a nawet dużo więcej możesz zmieniać przy pomocy takich programików
jak HzTool czy PowerStrip.

> Ciekawi mnie jak takie podkręcanie wpływa na monitor, czy
> się bedzie szybciej zużywał, czy może już po kilku dniach padnie?

Wszystkie nowe monitory mają zabezpieczenie przed przesadnym ustawieniem
odświerzania.
Jeśli jest za duże to monitor przechodzi w tyb stand-by.
Przeważnie sterowniki do danego typu minitora nie mają w swojich
ustawieniach
częstotliwości odświerzania ustawionych wartości maksymalnych.
Dosyć często zdarza się, że choć monitor (przykładowo) w 800x600 wyciągnie
100Hz to tylko do 85Hz jakość obrazu nie będzie się pogarszać.
Wtedy w oryginalnych sterach producent ustawia 85Hz co można oczywiście
bez żadnych większych konsekwencji zmienić na 100Hz jednak trzeba się
liczyć z pogorszeniem się ostrości obrazu i/ lub jego geometrji.

> A jeżeli
> już to na niego jest 3 lata gwarancji i w serwis chyba nie może udowodnić,
> że monitor był podkręcany?

Nie.

--
Pozdrawia