Podkręcanie monitora?

Autor: dzynio (dzynio_at_priv1.onet.pl)
Data: Sun 02 Jul 2000 - 22:19:07 MET DST

Cześć.
Mam monitor 17' CTX (PR700) i tak ostatnio sobie sprawdzałem jaką
częstotliwość odświeżania moge miec w różnych rozdzielczościach i okazało
się (po zmianie starowników na monitor o lepszych parametrach od mojego) że
można uzyskać lepsze parametry niż te standardowe. Np. normalnie przy
rozdzielczości 1280x1024 odświezanie poziome wynosi 60Hz, a na sterownikach
jakiegoś lepszego monitora można dojść do 85Hz (a może i dalej ale ten nowy
sterownik już nie wyrabia) obraz jest super i monitor nie wyświetla
komunikatu o zbyt wysokiej częstoptliwości, a zdaje się że ma takie
zabezpieczenie. Ciekawi mnie jak takie podkręcanie wpływa na monitor, czy
się bedzie szybciej zużywał, czy może już po kilku dniach padnie? A jeżeli
już to na niego jest 3 lata gwarancji i w serwis chyba nie może udowodnić,
że monitor był podkręcany?

pozdrawiam
dzynio