Re: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Arkadiusz Danilecki (szopen_at_aurora.put.poznan.pl)
Data: Fri 05 May 2000 - 12:49:32 MET DST

In article <3912932D.344C4FC3_at_ichf.edu.pl>, Karol Michalak wrote:
>Tyle, że już od pewnego czasu polskie normy nie obowiązują, czego nie
>raczysz zauważyć. Wiesz, według norm Rosji carskiej na ziwemiach Polski
>obowiązywała jednostka objętości - garniec. No i co z tego? Dodatkowo w
>czasie powstawania win ta norma była raczej "zapomniana".

        A norma ISO tez nie obowiazuje? Albo tez inaczej, BG
kodowanie polskich znakow oparl na stndardach amerykanskich, jesli
wierzyc ww.agh.edu.pl/ogonki list A.Borta.

>No i teraz udowodnij mi, że mój post napisany przecież przy użyciu tegoż
>systemu MS nie spełnia owego standardu ;->. I cóż Ciebie to obchodzi, że
>w tej chwili gdy to piszę mam to zakodowane w standardzie CP 1250? Chyba
>nic skoro wysłane będzie miało właściwe kodowanie. Że musiałem

        Poniewaz majac system skonfigurowany zgodnie
z miedzynarodowymi ustaleniami widze krzaki. Ok? Bedac w
internecie, powinienes przestrzegac pewnych norm, z ktorych jedna
jest ISO-8859-2.

>przestawić z domyślnego kodowania innego? Ty też i akurat w przypadku
>naszych czytników nawet z tego samego iso-8859-1. Czekam na dowód ;->>>

        Bzz, wrong. Pisze bez poslkich znakow, bo pisze z roznych miejsc
a na niektorych nie ma nawet mozliwosci fizycznej wprowadzenia polskich znakow.
Jednakowoz moj czytnik poprawnie koduje polskie znakii a ja
moge pisac normalnie polskie znaki - bedac np w domu
gdzie mam tez poprawnie wszystko skonfigurowane,a na przyklad
w pracy juz nie - bo w pracy korzystam z windowsow.

>Tylko pytanie co te systemy potrafiły. BTW miałem w rękach Slacka (3.0?
>mam gdzieś w domu tą płytkę więc jutro mogę podać szczegóły) który już
>pokazał się parę lat po win 95 i potrafił baaardzo niewiele. Sam command
>line. Z ledwością dało się z niego skroić jakiś serwer. Ciekaw jestem
>jak wyglądały poprzednie wersje ;->. Natomiast L 1.0 to był chyba sam

        Slack jak wiesz nie jest pierwsza dystrybucja linuksa. Przed nim
juz bylo sporo innych.
        Zreszt ok, ominmy linuksa i freeBSD, co z SCO Unix? (Ok, MS tez
ma prawa autorskie do czesci kodu, co nie zmienia faktu ze byl przed
win95)

>kernel. Chyba niewiele? ;-> jak tak dalej pójdziemy to policzmy te
>wszystkie OS pisane na zaliczenie na wydziałach informatycznych. ;-))).
>Ja z kolei miałem w 1994 w rękach (alfę?) win95 bez taskbaru, menu
>start, kosza, nawet pulpit był wyłącznie biały. Posługiwanie się nim
>bardziej przypominało pracę w win3.x. Ale to był pełen działający system
>z kupą softu. Teraz czekam na URL z którego mógłbym ściągnąć ów FreeBSD
>z 1993. Ciekaw jestem co on potrafił. Jak jest to praktycznie sam kernel
>i powłoka to się nie trudź. ;->

Poszukac nie laska? I przepraszam, ale gadasz bzdury. Od samego
poczatku gdy jez nie dzialal kernel linuksa w pelni sprawnie dostepna
pod niego byla kupa programow tzw GNU oraz Xy. Linuks 1.0 byl
powszechnie uzywany jako serwer i linuksy 1.0 dochodzily do wysokich
uptimeow. Od czasu gdy Linus zaczal zmierzac do zgodnosci z POSIXEM
oprogramowanie zgodne z POSIXEM mozna bylo na nim staiwac.

Na pierwszym rkou studiow, w 1995 , gdy win95 krazyly dopiero wersje beta
na freeBSD byly oparte serwer studencki na ktorymj mialem konto; moi koledzy
mieli linuksy z Xami, prostymi gierkami, edytorami, kompilatorami
i wszystki co mozna zamarzyc do sieci

Co wiecej, majac tylko kernel i powloke mogles spokojnie sciagnac kupe
rzeczy z sieci i miec full-featured uniks.

>Ale ale... ten system musia by by z pocztku 1992. >
>http://www.microsoft.com/MSCorp/Museum/timelines/microsoft/timeline.asp
>
>"11/11/92 Microsoft announces that the Microsoft Windows NT beta program
>is shipping to
> corporations for system evaluation. Also, the Win32 Software
>Development Kit (SDK) for Windows
> NT, which includes the same beta code plus additional development
>tools, is being delivered to
> developers."

        Zauwaz moze ze mowimy o klamstwie marketingowym
MS przy dystrybuowaniu win95. Ok? Czyli ze win95 nie byl ani
pierwszym systemem 32-bitowym, ani nawet nie byl w pelni 32-bitowy.

>A URL? Ponadto nie dziwi Ciebie brak informacji w jaki sposób MS wszedł

        lenistwo.. naprwade tyle czasu zajmuje odpalenie
infoseeka i wklepanie trzech slow?

>w posiadanie tego kodu. Chyba nie powiesz, że BG dostał go pod choinkę
>od IBM. Czy nie wygląda to realniej w news:391183FD.ADFE11A7_at_ichf.edu.pl
>? Równie dobrze można powiedzieć, że to OS/2 jest w dużej mierze oparty
>na kodzie Windows.

        prawda jest taka, ze MS i IBM pracowaly razem nad kodem systemu,
po czym MS sie wycofal i zdobytae w ten sposob doswiadczenie
wykorzystal do stworzenia wlasnego systemu. Praktyka dla MS tyupowa
(vide przypadek sybase)

--
A.D.Danilecki "szopen"