Odp: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Robert Cichowlas (robcicho_at_priv2.onet.pl)
Data: Wed 26 Apr 2000 - 01:00:37 MET DST

Użytkownik Ygreg <ygreg_at_dragontiger.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> No nie. Postanowilem sobie nie wlaczac sie w ta dyskusje, ale nie
> wytrzymam. Ludzie nie wybieraja Windows dlatego, ze jest najlepsze,
> tylko dlatego ze jest go najwiecej.

Na wolnym rynku oprogramowania (bo akurat w tej dziedzinie ingerencja
panstwa
byla minimalna do tej pory) tego towaru jest najwiecej , ktory jest
najlepszy
i najtanszy zarazem. Jest rzecza niemozliwa na wolnym rynku aby dominowal
produkt slaby i drogi zarazem (Windows jest wielokrotnie drozszy od takiego
Linuxa)
Panskie argumenty tu nie wytrzymuja.

>Pod Windows powstaje najwiecej
> softu, bo niestety jest to najpopularniejszy w tej chwili system do
> uzytku domowego.
Musze powtorzyc ---- najpopularniejsza rzecza moze byc tylko rzecz
relatywnie
najtansza , takie sa prawidla rzadzace ludzka natura .
Dla porzadku rzeczy , okreslam rzecz relatwnie tania , taka rzecz . ktora
za okreslone pieniadze daje najwiecej (korzysci, wygody, itp)

>A dlaczego Windows jest taki popularny? Bo jest pod
> niego duzo dobrego softu i jest dobrze reklamowany. Ale to _NIE_ZNACZY_
> ze Windows jest najlepsze. DOS byl w swoich czasach chyba najlepszy.
> Windows 3.0 byl pierwszym stosowanym na szeroka skale systemem
> graficznym. Wtedy tez byl najlepszy. A teraz jedzie sila rozpedu. Gdyby
> nie to, ze Microsoft dorobil sie wczesniej ogromnych pieniedzy i teraz
> pcha je w reklame przekonujaca nie zorientowanych za bardzo
> uzytkownikow, ze ich badziewie to najlepsze co moze byc, Windows wcale
> nie byl by najpopularniejszym systemem.
To jest jednak biznes i takie sa prawidla, ze ma prawo ciagnac na swej
slawie i opini. Gdyby to byl zly produkt to tez mialby dobra opinie ?
Naturalna konsekwencja wolnej gry rynkowej jest powstawanie monopolii.
Monopol jednak bez poparcia politykow lub wymiaru sprawiedliwosci
zawsze upada na wolnym rynku (na rynku regulowanym moze trwac znacznie
dluzej). Takie jest nastepne prawidlo wolnorynkowe , zwiazane co nieco
z prawami ewolucji.
> Za system lepszy od Windows uwazam np. Linuxa. I prosze mi tu teraz nie
> wciskac kitu o trudnosciach z instalacja, czy trudnej obsludze. Dobrze
> skonfigurowany Linux jest tak latwy w obsludze jak Windows. Trzeba sie
> tylko przyzwyczaic. Ale to nic nowego - do Windows tez trzeba sie
> przyzwyczaic>
Mysle , ze mamy szanse dojsc do konsesusu !! Powiedzmy ze o tym , ktory
produkt jest lepszy niech zdecyduje rynek, czyli ogol uzytkownikow
komputerow,
a nie sedzia , prokurator, prezydent, premier.

> Wyzej opisalem dlaczego. Windows jest najpopularniejszy 'z rozpedu'.
Jednak nikt nie powinien sztucznie hamowac Microsofta. Jesli
jest slabszy niz konkurencja to przeciez sam sie rozbije.
Niech zdecyduje sam rynek.
> Pojawiaja sie nawet firmy, w ktorych mozna kupic komputer z
> zainstalowanym Linuxem. Ale kto to kupi?
Przytaczsz kolejny dowod slabosci konkurentow Ms. Dobry komputer
z darmowym OSem i nikt tego nie chce.
Pozdr. R.C.