Re: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Ygreg (ygreg_at_dragontiger.com)
Data: Wed 26 Apr 2000 - 19:15:32 MET DST

Robert Cichowlas wrote:
> Na wolnym rynku oprogramowania (bo akurat w tej dziedzinie ingerencja
> panstwa
> byla minimalna do tej pory) tego towaru jest najwiecej , ktory jest
> najlepszy
> i najtanszy zarazem. Jest rzecza niemozliwa na wolnym rynku aby dominowal
> produkt slaby i drogi zarazem (Windows jest wielokrotnie drozszy od takiego
> Linuxa)
> Panskie argumenty tu nie wytrzymuja.

Kiedy wlasnie wlasnie tak jest. Wiekszosc ludzi nie wie o istnieniu
systemow innych od Windows. A nawet jesli wiedza, to tylko ze sa "bardzo
trudne w obsludze i nie nadaja sie do wykorzystania w domu". Natomiast
dzieki reklamie Microsoftu wszedzie slysza, ze Windows jest "latwe,
intuicyjne i przyjazne dla uzytkownika".

Pozwole sobie zacytowac fragment wziety z Pana:

> Heh nie lepsze, wcale nie lepsze, maja lepszy marketing, a to jest pewna
> roznica...

Widze tu pewna niespojnosc - Najpierw pisze Pan, ze na wolnym ryynku nie
moze dominowac produkt "slaby i drogi zarazem", a teraz czytam ze jednak
dominuje.

> To jest jednak biznes i takie sa prawidla, ze ma prawo ciagnac na swej
> slawie i opini. Gdyby to byl zly produkt to tez mialby dobra opinie ?

Alez ja mu tego prawa nie odmawiam. Twierdze jedynie, ze jest to
niekorzyste dla uzytkownikow.

> Naturalna konsekwencja wolnej gry rynkowej jest powstawanie monopolii.
> Monopol jednak bez poparcia politykow lub wymiaru sprawiedliwosci
> zawsze upada na wolnym rynku (na rynku regulowanym moze trwac znacznie
> dluzej). Takie jest nastepne prawidlo wolnorynkowe , zwiazane co nieco
> z prawami ewolucji.

To by sie zgadzalo - ostatnio latwo zaobserwowac wzrost popularnosci
rozwiazan konkurencyjnych. Jeszcze 2 lata temu o Linuxie mozna bylo
przeczytac tylko w poswieconych mu nielicznych czasopismach. Teraz co
nie otworzyc: Linux to, Linux tamto. A jeszcze do tego coraz smielej
pokazuje sie BeOS. Jeszcze trzeba poczekac, ale mam nadzieje ze monopol
Microsoftu rzeczywiscie sie skonczy i inni tez beda mieli cos do
powiedzenia. Zgadzam sie tez, ze najlepiej bedzie, jesli bedzie to wynik
naturalnych procesow wolnorynkowych.

> Mysle , ze mamy szanse dojsc do konsesusu !! Powiedzmy ze o tym , ktory
> produkt jest lepszy niech zdecyduje rynek, czyli ogol uzytkownikow
> komputerow,
> a nie sedzia , prokurator, prezydent, premier.
> Jednak nikt nie powinien sztucznie hamowac Microsofta. Jesli
> jest slabszy niz konkurencja to przeciez sam sie rozbije.
> Niech zdecyduje sam rynek.

(j.w.)

> Przytaczsz kolejny dowod slabosci konkurentow Ms. Dobry komputer
> z darmowym OSem i nikt tego nie chce.

Bo nikt nie ma pojecia co to jest. Microsoft ma dobry marketing, dlatego
jego produkty sa tak popularne. Wlasnie marketingu, a nie jakosci, tak
bardzo brakuje produktom konkurencyjnym.

Pozdrawiam
 GCS d- s+: a--- C++ UL+ P+>++ L+(++) E- W++ N++ o? K? w(---) O? M? V?
 Grzegorz Plebanski !PS !PE Y? PGP t+ 5 X+ R tv b+(++) DI(+) D+ G
 ygreg_at_dragontiger.com http://ygreg.dragontiger.com