Re: Wiadomo ze PC jest lepszy od Amigi i zkonczmy te glupie dyskusje

Autor: Izydor (izydorst_at_ikar.mps.com.pl)
Data: Wed 26 Apr 2000 - 00:51:10 MET DST


Aż tu nagle przychodzi Marcin Witek i mówi:
[ciach o video w Amidze]
Zapomniałeś o tym, że Amiga (AFAIR od czasów AGA) mogła mieć różne tryby
wyświetlania, którym telewizor nie mógł sprostać i potrzeba było monitora
multisync.

> tam jest 60 Hz). Na PC kazdy se (na kazdej rozsadnej karcie) moze ustawic
> odswierzanie jak chce. Wyobrazasz sobie: jeden gosc ma 60Hz i ma scrolling
> zsynchronizowany, to jak inny se ustawi 110Hz to albo nie moze byc idealnej
> synchronizacji, albo gra chodzi prawie 2x szybciej. Na PC nie ma problemow z
> szybkim scrollingiem natomiast jest problem z synchronizacja z odswierzaniem
Nie chodzi tylko o synchronizację. Na PC też można się synchronizować z powrotem
plamki. Chodzi o to, że PC przy _płynnym_ scrollingu CPU musi przetwarzać obraz
na całym przesuwanym kawałku. W Amidze i innych komputerach o których
wspomniałeś robi to sprzęt. Do tej wyliczanki dodam jeszcze jeden element -
sprite'y. Na PC jest to bardzo ograniczone i wykorzystywane jako wskaźnik myszy
(o ile nie jest animowany i zbyt kolorowy). Dla Amig/C64 wyświetlanie tego typu
obiektów nie stanowi żadnego obciążenia CPU.

> bo kazdy ma ustawione inaczej (dokladnie problem w tym ze jezeli chcemy
> synchronizowac to zmienia sie predkosc dzialania gierki).
Bzudra. Synchronizuje się wypluwanie grafiki na ekran, czyli w większości
przypadków tylko przenoszenie z bufora do pamięci karty lub przełączanie stron
graficznych na karcie. Cała reszta akcji gry nie musi być z tym
zsynchronizowana.

> Co do dopalaczy to Amiga miala uklad ktory pozwalal kopiowac w miare
> szybko fragmenty ekranu (z maskami i takie tam), ale nie ma co porownywac
> jego szybkosci z dzisiejszymi kartami do PC.
AFAIR Blitter. W C128 są pierwociny - kopiowanie/wypełnianie fragmentów pamięci
video.

> Jezeli plynny scrolling jest dla ciebie wyznacznikiem jakosci komputera to
> byl on rowniez na C64 i Atari. Ale tam ta sama sytuacja: zawsze mamy 50Hz
> czyli nie ma problemu z szybkoscia dzialania gry.

Te komputery też był w wersji NTSC.

Izydor

-- 
Najlepsza sygnatura to brak sygnatury.


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 20:03:18 MET DST