Odp: nowe tysiąclecie bedzie 1 stycznia 2000 roku!

Autor: Leszek Ciszewski (leszekc_at_alpha.net.pl)
Data: Fri 11 Feb 2000 - 01:49:02 MET

Użytkownik Sten <sten_at_tsk.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:zqGo4.1331$Q3.37512_at_news.tpnet.pl...

> Chrystusa w to nie mieszaj

> A to w porzadku :( , czyli jeszcze sie nie skonczylo ostatnie stulecie
> zeszlego tysiaclecia (czyli stare tysiaclecie) a juz mamy nowe tysiaclecie
> ?????
>
> Znaczy sie stare tysiaclecie konczy sie 31.12.00 a nowe zczelo sie rok
> wczesniej ???
> Moze ja sie na tym nie znam, ale w balona to rob blondynki.

Stulecie (dwudzieste) sie nie skonczylo i skonczy razem z biezacym rokiem.
Tysiaclecie (drugie) skonczylo sie razem z ubieglym rokiem.
Bierze sie to stad, ze dzisiejsi ludzie chca uporzadkowac
zegarkowo-kalendarzowy balagan.
W matematyce ZAWSZE pierwszym elementem jest element o numerze zero.
To nie absurd.
Oczywiscie mowa tu o policzalnej czesci ,,matematyki". :)

Kiedys nie bylo na przyklad godziny zerowej, a jeszcze czasami
i dzisiaj (szczegolnie w wojsku!!! i w administracji panstwowej!!!)
wystepuje godzina 24.
Warto wiedziec, że miedzy godzina 0 i 24
roznica jest dosc duza (to nie ten sam moment)
i w nowej rachubie na 24 godzine miejsca nie ma!

W balona nikogo nie robie,
a jesli Cie boli fakt, ze ,,mieszam" w to narodziny Chrystusa -- zapraszam
do Pisma Swietego -- wlasnie tam jest wyjasnienie dlaczego Chrystus narodzil
sie
w 7 (okolo), a nie w zerowym, czy w pierwszym roku naszej ery.

Z powazaniem.

Lc.