Odp: nowe tysiąclecie bedzie 1 stycznia 2000 roku!

Autor: Sten (sten_at_tsk.pl)
Data: Thu 10 Feb 2000 - 22:52:31 MET

> Chrystus sie narodzil okolo 7 roku naszej ery;

Chrystusa w to nie mieszaj

> Stulecia liczymy od roku xxx1 do roku xx00
> a tysiaclecia od zera do 999.
>
> Bierze sie to stad, ze stulecia liczymy od dawna,
> a tysiaclecia od niedawna, zas zero ,,zaistnialo" w ludzkiej swiadomosci
> raczej niedawno (nie liczac zapisu ,,arabskiego").
>
> Roku zerowego nie bylo i dlatego stulecia liczono od roku pierwszego.
> Ale z tysiacleciami jest inaczej.

A to w porzadku :( , czyli jeszcze sie nie skonczylo ostatnie stulecie
zeszlego tysiaclecia (czyli stare tysiaclecie) a juz mamy nowe tysiaclecie
?????

Znaczy sie stare tysiaclecie konczy sie 31.12.00 a nowe zczelo sie rok
wczesniej ???
Moze ja sie na tym nie znam, ale w balona to rob blondynki.