CD-ROM SAMSUNG 24x SCR-2431 - padł

Autor: Matek (matek_at_poczta.fm)
Data: Sat 15 Jan 2000 - 00:21:18 MET

Witam wszystkich.

Jak pisałem nawalił mi CD-ROM (model SAMSUNG 24x SCR-2431 rok prod. 1998
(styczeń)
Przed świętami działał ok. Potem miał coraz większe problemy z czytaniem
płyt aż do momentu że nie odczytywał płyty w 90% przypadków.
Dałem go do czyszczenia (do serwisu RTV :) )
wyczyścili mi go sprężonym powietrzem i ok.
Dzień po działał ok, fakt w 5% przypadków miał kłopot ale raczej zawsze się
dogrzebał.
Po dwóch dniach CD po prostu nie daje sobie rady z niczym nawet
oryginalnych nowiutkich płyt CD AUDIO nie może przeczytać. może raz na 100
złapie płytę.
Moje pytanie. Czy to dalej wina brudnej soczewki czy po prostu padł????
Jeżeli padł to czy to już jest złom czy da się coś z nim jeszcze
zrobić??????/
jeżeli tak, to czy jest sens->> ile to mniej więcej kosztuje??????????

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedź.
Pozdrawiam
Matek

ps. proszę nie piszcie od razu ze bym sobie kupił nowy bo to naj prostrze
rozwiązanie, ale kosztowne. Ale może da się go doprowadzić chociaż do stanu,
w którym czytał by choć płyty audio.