Re: CD-ROM SAMSUNG 24x SCR-2431 - padł

Autor: Piotr Piecha (peter9_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 18 Jan 2000 - 23:01:02 MET

(Z grupy: pl.comp.pecet)

>Witam wszystkich.
>
>Jak pisałem nawalił mi CD-ROM (model SAMSUNG 24x SCR-2431 rok prod. 1998
>(styczeń)
>Przed świętami działał ok. Potem miał coraz większe problemy z czytaniem
>płyt aż do momentu że nie odczytywał płyty w 90% przypadków.
>Dałem go do czyszczenia (do serwisu RTV :) )
>wyczyścili mi go sprężonym powietrzem i ok.
>Dzień po działał ok, fakt w 5% przypadków miał kłopot ale raczej zawsze się
>dogrzebał.
>Po dwóch dniach CD po prostu nie daje sobie rady z niczym nawet
> [...]

Miałem do niedawna takiego CDeka - 2 lata dość intensywnej pracy - po
kilka godzin dziennie odtwarzania MP3. Jedyne czego potrzebuje to dobrze
nasmarowane mechanizmy - ten sam silnik jest od tacki i od ruchu
soczewki. Ja używałem do tego pasty silikonowej - takiej jak do
procesorów. Oprócz tego czyszczenie soczewki powietrzem to mało - jak
się coś przykleiło to nie odleci - lepiej woda destylowna lub spirytus -
tej soczewki nie zmatowi.

--
Pozdrawiam
Piotr Piecha