Re: CD-ROM SAMSUNG 24x SCR-2431 - padł

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Mon 17 Jan 2000 - 02:54:11 MET

Użytkownik Matek <matek_at_poczta.fm> pisze w wiadomości
85oavl$l5r$1_at_sunsite.icm.edu.pl do grup dyskusyjnych: ...
> Witam wszystkich.
>
> Jak pisałem nawalił mi CD-ROM (model SAMSUNG 24x SCR-2431 rok prod. 1998
> (styczeń)
> Przed świętami działał ok. Potem miał coraz większe problemy z czytaniem
> płyt aż do momentu że nie odczytywał płyty w 90% przypadków.
> Dałem go do czyszczenia (do serwisu RTV :) )
> wyczyścili mi go sprężonym powietrzem i ok.
> Dzień po działał ok, fakt w 5% przypadków miał kłopot ale raczej zawsze
> się dogrzebał.
> Po dwóch dniach CD po prostu nie daje sobie rady z niczym nawet
> [...]

Przedmuchanie sprężonym powietrzem to za mało, bo wydmuchało tylko
najdrobniejszy kurz, a grube paprochy zostały w środku. Powinieneś rozebrać
obudowę i dopiero przedmuchać, a ponadto oczyścić sprzęgło z przylepionych
paprochów. No i myć ręce, zanim znowu weźmiesz jakąś płytę.
Miałem taką hecę, jak przy instalacji musiałem odejść na chwilę od komputera
i płytę położyłem luzem na biurku. Pewnie nieźle machałem rękami, bo złapała
jakiegoś włosa i CD-ROM nim rzucał we wszystkie strony zgłaszając za każdym
razem błędy w innym miejscu płyty. W końcu wyjechał z szufladki, ale co się
nakląłem...

PS. Kiedyś pisali "Szajsung zawsze stuka 3 razy" i wszyscy wiedzieli, o co
chodzi.

--
Najlepszego w ostatnim roku XX wieku - Andrzej P. Woźniak
usher_at_polbox.com (z->h w adresie z nagłówka)