Re: Uwag : szef energetyki ostrzegl przed wylaczaniem kompow i urzadzen elektrycznych w firmach na 15 min,. przed godz. 24.00 w sylwestra, gdyz energetyka moze miec uszkodzenia

Autor: expert (expert_at_priv1.onet.pl)
Data: Thu 30 Dec 1999 - 13:55:51 MET

> Okaże się jutro o północy... ale generalnie mnie uczono, że w razie
> nadwyżki mocy zaczynają ją pobierać elektrownie szczytowo-pompowe,
> a wytwarzana moc jest powoli zmniejszana, więc nie rzutuje to
> na stabilność systemu.
Oczywiscie ze masz racje.
Ale problem dotyczy spadku poboru mocy rzedu 30-50 % i to nagle,
gdyz po firmach krazy taka teza, zeby ominac date 1.1.2000 w systemach
komputerowych i wszelkich procesorowych
i na tym polegaja wszystkie procedury testowe, awaryjne roku 2000
tak wlasnie testowano odpornosc kompow na rok 2000.

Ustaw date na 23.45 31.12.1999 , poczekaj 15-20 minut i wlacz ponownie.
Nie pamietasz.
I teraz ta testowa procedura ma zostac zastosowana w praktyce, tam gdzie
sa urzadzenia sterowane mikroprocesorowo lub kompowo, takze inet,
usenet.

> Mogę jedynie podejrzewać, że elektrownie szczytowe są już "pełne"
> w związku z obawami o PR2000 (zapasy energii) i nie ma tej ewentualnej
> nadwyżki mocy gdzie zrzucić...

Jaka moc nadwyzki moga ewentualnie odebrac ?
10%
ale chyba nie nagle 50%
Do tego przebaby przepompowac Baltyk na wysokosc Tater.

> Poza tym... problem nie polega na tym, że nagle spadnie odbierana
> moc, tylko na tym, że szacunki poboru mocy mogą być zbyt wysokie
> i PSE zamówi za dużo....
I tak i tak chodzi o gwaltowne zaburzenie bilansu energetycznego.
A szefow utrzymania ruchu w przedsiebiorstwach nie mozna juz
powstrzymac, ani im zakazac, aby nie wylaczali systemow na te 15-30
minut.
Bo to sa prywatne firmy, a procedura testowa wlasnie przewidywala taka
opcje.
Wszystko wylaczamy przed polnoca i czekamy
a po polnocy powoli wlaczamy i patrzymy co dalej.
KPW ?

Jacek