Re: Uwag : szef energetyki ostrzegl przed wylaczaniem kompow i urzadzen elektrycznych w firmach na 15 min,. przed godz. 24.00 w sylwestra, gdyz energetyka moze miec uszkodzenia

Autor: expert (expert_at_priv1.onet.pl)
Data: Thu 30 Dec 1999 - 13:49:17 MET

> System na nadwyżkę mocy reaguje w ściśle określony sposób (zwiększenie
> napięcia,
I to sa m.in. wlasnie te zagrozenia, kolysanie napiecia, czestotliwosci.

kąta mocy czy jak tam się ten kąt nazywa - już zapomniałem,
> kołysaniem częstotliwości, ale da się to szybko korygować). Dodatkowo
> system jest "stabilizowany" przez systemy państw ościennych.

Wlasnie 24 grudnia 1999 nie. Bo propozycja wylaczania systemow
przed polnoca dotyczy calej europy.
Jedyna szansa to strefy czasowe.
Ja na pewno wszystko powylaczam co jest narazone na bujanie napiecia i
czestotliwosci i ma wartosc wieksza od zarowki zwyklej.

> W przypadku małego systemu autonomicznego taki spadek obciążenia
> mógłby spowodować zadziałanie zabezpieczeń i załamanie całości.
Mozliwe, dyskusja dotyczyla calego systemu.