Re: AMD K6-III a Celeron

Autor: GLide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Sun 26 Dec 1999 - 02:14:50 MET

On 23 Dec 1999 12:35:19 +0100, kac_13_at_poczta.onet.pl (KxC) wrote:

>Kochany mily wlasnie mam przed oczyma dwa komputerki:
>AMD K6-III 400 z V3 2000_at_3000 plyta AliV z 128 RAM
>Celeron 400_at_500 z Viper 550 plyta wspaniala Asus P2B z 64 RAM
>1)I odpalone Unreal Return to Na Pali i testuje Misiu kochany niewierny
>Tomaszu
>w 1024x768 AMD 38 klatek
>1024x768Seleron 28 klatek
>2)przed chwila giercowalem na NFS:HS
>Nie ma porównania NIE Moge pogiercowac na Seleronie w 1024x768
>a na AMD miodzio
>I co Ty na to PRZECIEZ MAM PRZED OCZYMA
>podkreslam nie jestem zadnym fanem AMD ani Intela
> [...]

Czy to jest wg. Ciebie prawidlowo przeprowadzony test?
Zeby tak bylo, obie konfiguracje powinny roznic sie tylko plytami
glownymi i procesorami!
Jak mozna porownywac V2000_at_3000 z TNT1???
64Mb ze 128???
A tak BTW to cos mi sie obilo o uszy, ze Unreal byl raczej pisany pod
V (jesli tak nie bylo to niech mnie ktos poprawi...)

Co do kontrowersji ceny ktora poruszyl kolega Radoslaw to:
Temat posta jest: "AMD K6-III a Celeron" wiec porownujemy procesory
jako urzadzenia, czy stosunek cena/mozliwosci systemow na nich
zbodowanych?

Gdy mialem AMDka tez zachwycalem sie tym jaki on tani, ale doplacilem
do Clera bo potrzebowalem lepszego koproca - wybor okazal sie trafny.
Jesli juz bierzemy pod uwage mozliwosci/cena to wspomnijmy o czyms
takim jak mozliwosc o/c procka. Jest to zjawisko powszechne wsrod
swiadomych uzytkownikow PCtow, i jak pokazuja wynki daje bardzo
ciekawe mozliwosci. Jesli piszesz na te grupe to dlaczeg przemilczasz
ten fakt. Dosc powszechnie zane sa mozliwosci podkrecania Baleronow
(dosc czesto zdarza sie 333_at_500 czy tez 366_at_550) a o ile podkrecisz
AMDka - o 50 Mhz? 100 i to w skarajnych przypadkach.

Stosunek jakosci do ceny - owszem wazna rzecz. Nie neguje jego
znaczenia w naszej rzeczywistosci, ale niektorzy wciaz wola dolozyc
troche grosza...

Pozdrawiam
GLide