Re: Odp: Odp: AMD K6-III a Celeron

Autor: GLide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Sun 26 Dec 1999 - 02:14:52 MET

On Thu, 23 Dec 1999 21:05:04 GMT, Radosław Tatarczak
<ratat_at_zrit.olsztyn.tpsa.pl> wrote:

>Moja "milosc" do Intela jest ciagle podsycana "genialna" reklama, gdzie
>probuje mi sie wmowic ze dzieki PIII bede mial szybszy Internet. No coz jaka
>reklama taka firma;)))
Nie wiem jak to jest u innych, ale u mnie reklama ta tez wzbudza
smiech.
Gdybym mial wybierac procesor bez ograniczen to pewnie bylby to jakis
Ultra Sparc lub Alpha.
Niestety jak widac reklama robi swoje. Co ma odziwrciedlenie nie tylko
w wypadku produktow Intela (vide Micro$oft).

>Celek jest lepszy, ale gdy uwzglednimy roznice w cenie zestawow to czar
>pryska. Chyba, ze (o czym nie wiem;) K6-III 400 jest wolniejsze od C333;)))
Nie wiem jak jest z K6-III , ale FPU w K6-II jest zaledwie kilkanascie
procent wydajniejsze niz w poczciwym Intel Pentium MMX, gdy w tym
momencie Celeron jest wydajniejszy od AMDka o ok. 40-50 % (!). (40%
biorac pod uwage niescislosc matody pomiarowej)
Cena zestawu Celeronowego jest wyzsza, ale zeby osiagnac taka
wydajnosc na AMD musialby on miec ok. 2x szybszy zegar. Ile by to
kosztowalo?
Oczywiscie moze w samych grach roznica jest z roznych wzgledow
mniejsza ale wciaz bardzo znaczaca. (nie zapominajmy, ze wydajnosc FPU
ma wciaz decydujace znaczenie - obok szybkosci karty graficznej - na
plynnosc gier 3D. Oczywiscie do momentu, gdy nie uzywamy kart z
wlasnym akceleratorem geometrii typu GForce256).

>Tyle ze w kazdym nowym procesorze juz jest (tylko ze jedni nazywaja to 3dNow
>a inni SSE;))). Tego mi jednak szkoda, ze ten w miare sensowny pomysl nie
>stal sie prawdziwym standardem, z drugiej strony dziwi mnie czemu Intel nie
>potrafi wypromowac SSE, przeciez maja w historii wprowadzenie kilku
>bezmyslnych standardow, a tego sensownego nie moga wypromowac?
>Chyba, ze cala energie trwonia na psucie Koperka i szantazowanie ASUS-a i
>ABIT-a;)))
Sam zestaw instrukcji 3DNow! chyba nie jest duzo gorszy niz SSE,
gorzej jednak z samym rozwiazaniem sprzetowym i wsparciem dla
producentow softu.
Co zas do koperka w Intelach to rzeczywiscie Anathol daje Itelowi w
kosc...

Pozdrawiam
Glide