Odp: Vobis i gwarancja

Autor: Michał Jeliński (mmiki_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 23 Dec 1999 - 18:04:48 MET

Wlasnie - czesto to jest tylko kwestia sklepu, bo jak widza, ze sie klient
zna i glupoty nie zrobi, to mu pozwola. Przeciez oni i tak rozbieraja ten
komputer, a do producenta (hurtownika) wysylaja tylko czesci zepsute.
Poza tym często sklepy dają np 2 lata gwarancji podczas, gdy poszczegolne
komponenty maja tylko po rok. Zabezpieczajac sie przed wlasnymi stratami
daja wlasnie plomby.
Ale nie wiem, jak wyglada sprawa w przypadku gwarancji nie podpisanej przez
klienta. Wydaje mi sie, ze wtedy klient moze sobie zerwac plomby bez
uszczerbku na "zabezpieczeniu gwarancyjnym". Nawet, jesli w umowie
gwarancyjnej jest notka o naruszaniu plomb, to moge powiedziec, ze umowy
gwarancyjnej nie dostalem i w zwiazku z tym przysluguje mi prawo rekojmi,
ktore obowiazuje 1 rok od chwili zakupu. Moze to troche naciagane, ale
wydaje mi sie, ze w ten sposob nie lamie prawa.

--
                                    Michał Jeliński