Re: terror! terror! TERROR! :)

Autor: Michal Durys (misha_at_femina.com.pl)
Data: Wed 22 Dec 1999 - 20:11:53 MET

Hi GLide!
On 21-Gru-99 you generated such output:
> Jeszcze takiej na wlasne oczy nie widzialem, chociam maja byc soon.
> Poza tym to AGPx4 na papirze wyglada fajnie ale przy dzisiejszy
> gierkach i tak tego chyba nie zauwazysz. (Ale co bedzie jutro to juz
> inna historia.)

Coż, mam nadzieję, że pojawią się do czasu gdy będę finalizował zakup.
Na wypadek gdyby się jednak nie pojawiły chciałbym wiedzieć czy dużo
staracę wsadzając Marvela w AGPx2?

Ponadto przeczytałem, że karty G400 nie wykorzystują w pełni AGPx4, bo w
momencie ich projektowania ten standard nie był jeszcze dopracowany.
Prawda li to?

Wyczytałem także, że nie opłaca się kupować G400, bo na wiosnę ma być
G450.

> Niestety nie udalo mi sie znalezc info na ten temat ale tak na czuja
> to raczej nie.

Też nie znalazłem informacji na ten temat, polski dystrybutor nic nie
potrafi powiedzieć. Wysłałem maila do Matroxa, może oni coś na ten temat
wiedzą. :)

Na mój chłopski rozum to nie powinno być z tym technicznych problemów.
Do takiej zabawy potrzebne są przecież tylko wejście i wyjście wideo, a
te owa karta ma. Nawet jeśli sama z siebie nie potrafi miksować obrazu,
to dla Athlona będzie to pryszcz. Przepis jest taki: pobieramy klatkę ze
źródła obrazu, korzystamy z CPU do nałożenia grafiki z komputera i
wysyłamy na video out. Pozostaje tylko kwestia oprogramowania, które
potrafiłoby to wykonać.

Można zastosowac jeszcze inną logikę: skoro genlock do Amigi można kupić
za 300 zeta, to czemu karta za ok. 1500 zł miałaby tego nie potrafić?

> Z reszta ja zgrabujesz material wideo to potem wszystko
> mozna zalatwic montazem a na koniec z powrotem nagrac np. na tasme.

Montaż nieliniowy jest dobry do bardziej zaawansowanej obróbki
materiału. Do prostych zadań, jak np. nałożenie loga firmy w rogu ekranu
tryb liniowy jest znacznie wygodniejszy: będzie szybszy i nie będzie
wymagał gigabajtów powierzchni na twardzielu.

Poza tym Sub Station Alpha póki co potrafi pracować tylko z genlockami.

Bye!

--
Michal Durys - mailto:misha_at_femina.com.pl
Only Amiga makes it possible