Sektor MBR dysku lokalnego C: ?

Autor: Tomek Floyds (floyds_at_klienci.pkobp.pl)
Data: Sun 05 Dec 1999 - 15:43:24 MET

Witam wszystkich grupowiczów.

Otóż w dniu dzisiejszym spotkałem się trochę (dla mnie) z niecodziennym
problemem. Mam zainstalowanego w systemie Mks_vira dla Win 98 i czasami
sprawdzam sobie system pod kątem wirusów. I właśnie dzisiaj MKs_vir
poinformował mnie że mam zmienioną zawartość sektora MBR dysku lokalnego C.
Oczywiście zaproponował, że odtworzy ten sektor. Ja zaakceptowałem i OK. W
ciągu dalszego skanu nie znalazł żadnego wirusa.

Tak więc pytanie.
Wiem, że sektor MBR jest bardzo ważny, gdyż znajdują się tam dane mego
dysku. Co więc za program lub coś innego zmienia sobie dane w tym sektorze?
Ja nic takiego nie uruchamiałem.
Czy sam system (W98) zmienia sobie jakieś ustawienia?
I jeszcze jedno.
Czy zwykły format dysku C: komendą format C:/s kasuje (formatuje) ten
sektor?
Dodam, że na dysku tym istnieje jeszcze jedna partycja D:.

Proszę o opinię.

Dzięki i pozdrowienia.

---
Tomek Grabowski (FLOYDS)