Re: Sektor MBR dysku lokalnego C: ?

Autor: Tomasz 'Pilot' Minkiewicz (spam.hater_at_dummy.domain)
Data: Tue 07 Dec 1999 - 00:19:29 MET

Sun, 5 Dec 1999 15:43:24 +0100, "Tomek Floyds"
<floyds_at_klienci.pkobp.pl> napisał[a]:

> [...]
>problemem. Mam zainstalowanego w systemie Mks_vira dla Win 98 i czasami
>sprawdzam sobie system pod kątem wirusów. I właśnie dzisiaj MKs_vir
>poinformował mnie że mam zmienioną zawartość sektora MBR dysku lokalnego C.
>Oczywiście zaproponował, że odtworzy ten sektor. Ja zaakceptowałem i OK. W
>ciągu dalszego skanu nie znalazł żadnego wirusa.
>
>Tak więc pytanie.
>Wiem, że sektor MBR jest bardzo ważny, gdyż znajdują się tam dane mego
>dysku. Co więc za program lub coś innego zmienia sobie dane w tym sektorze?

W MBRze, to nie, ale o ile się orientuję, w boot sektorze PARTYCJI
windows ustawia, czy się dobrze zamknął.

Być może MKS nieprecyzyjnie raportuje, gdzie jest błąd.

Poczukaj w starszych postach (ostatnio go nie widuję) z
pl.comp.os.win95 listów Kamila Koniecznego i spytaj go na priva.
On jest jednym z NICH, więc powinien wiedzieć.

>Ja nic takiego nie uruchamiałem.
>Czy sam system (W98) zmienia sobie jakieś ustawienia?

j.w.
W MBRze nie, ale tak w ogóle to zmienia bestia na niskim poziomie.
Sprawdź, czy masz w BIOSie włączoną ochronę antywirusową - jeśli masz,
to raczej nic nie powinno MBRu niewidocznie ruszyć.

>I jeszcze jedno.
>Czy zwykły format dysku C: komendą format C:/s kasuje (formatuje) ten
>sektor?

Nie. Musisz zrobić "fdisk /mbr".

--
Tomasz 'Pilot' Minkiewicz
adres w naglowku jest dla picu, mailto:pilot_at_armagedon.vc.pl