2xCeleron400 vs PII400

Autor: Teresa Pazderska (pt_at_vinpol.torun.pl)
Data: Mon 09 Aug 1999 - 13:34:11 MET DST

Na poczatek kilka lamerskich pytan:
1. Kupujac plyte z Socket370 jestem skazana tylko na Celerony (chodzi
o pozniejszy up-grade)?
2.Gzies czytalam ze Celeron 466 jest ostatnim z serii Celeronow
   ktore beda chodzily z FSB ustawionym na 66MHz nastepny Celeron 500MHz

   bedzie juz chodzil na 100MHz z chipsetem "Camino"czy oznacza to ze
nie da sie ustawic czestotliwosc plyty na 100MHz i wiecej z Celeronem na
pokladzie (np plyta AOpenAX6BC ma mozliwe czestotliwosci FSB
66/75/83/100/112/133)?
3.Czy nowe Celerony 400 ,433,466 MHz sa jakos specjalnie
skonstruowane aby chodzic tylko z plyta ustawiona na 66MHz czy nie ma
jakis sposobow na podkrecenie plyty tak jak podkreca sie procesory.
4. Czestotliwosci FSB to inaczej czestotliwosc z jaka chodzi plyta
glowna?
5.Czy zastosowanie procesora PPGA + przejsciowka na Slot-1 jest tak samo
sprawne ,wydajne i stabilne jak oryginalny procesor Slot-1?

Mam pytanie czy oplacalne jest kupienie zestawu plyta Abit BP6 +
2xCeleron 400 Socket370 czy bardziej wydajny bylby zestaw
jakas plyta z chipsetem 440BX np.: AOpenAX6BC + Pentium II 400
Moze lepszym rozwiazaniem bylaby plyta 2xSlot-1 + 2xCeleronPPGA z
przejsciowka na Slot-1 pozniej mozna dokupic PII lub PIII(jak
stanieja:-)))

 Czy wogole sensowna jest sama idea 2 slabsze procesory (w domysle
Celerony) kontra Pentium II czy Pentium III chodzi mi o sosunek
mozliwosci /cena.

Jak zachowuje sie W2K w takim podwojnym ukladzie czy calosc jest
stabilna.
Komputer bylby uzywany do gier i office'a zainstalowane systemy
Linux ,W2K moze W98 .
Czy mozna taki duet Celeronow podkrecac i do jakich czestotliwosci
Dodadkowo karta grafiki 3Dfx/Voodoo3 2000
Dysk ATA/66 Fujitsu Picobird 13 MPD3064AT
Pamiec PC100 128MB
Co bedzie szybsze i stabilniejsze z tymi "dodatkami" 2xCeleron czy
1xPentium II?