Re: 2xCeleron400 vs PII400

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_priv1.onet.pl)
Data: Tue 10 Aug 1999 - 22:17:43 MET DST

Mon, 09 Aug 1999 13:34:11 +0200, Teresa Pazderska <pt_at_vinpol.torun.pl>
piszesz:

>1. Kupujac plyte z Socket370 jestem skazana tylko na Celerony (chodzi
>o pozniejszy up-grade)?

Jezeli nie wymieniasz procesora co kilka miesiecy, to praktycznie i
tak warto przy wymianie kupic nowa plyte a czesto i pamiec tez.

> Czy wogole sensowna jest sama idea 2 slabsze procesory (w domysle
>Celerony) kontra Pentium II czy Pentium III chodzi mi o sosunek
>mozliwosci /cena.
>
>Jak zachowuje sie W2K w takim podwojnym ukladzie czy calosc jest
>stabilna.
>Komputer bylby uzywany do gier i office'a zainstalowane systemy
>Linux ,W2K moze W98 .

Niewiele programow korzysta z dwoch procesorow, szczegolnie jezeli to
maja byc gry czy office. W rezultacie na 2 slabszych procesorach taki
program dziala wolniej niz na jednym szybkim. Dla przykladu ja
korzystam z kompilatora BC++4.52. Na komputerze 2*P2 350 kompilacja
programu przebiega minimalnie wolniej niz na pojedynczym P2 350.
Jednak na dwuprocesorowym komputerze moge uruchomic 2 kompilatory i
kazdy chodzi z prawie pelna predkoscia. W rezultacie przekompilowanie
kilku projektow wypada szybciej.

Make jadra na 2 procesorowym Linuxie jest szybszy o jakies 60% moze
roznica bylaby jeszcze wieksza, gdybym mial wydajniejszy dysk.

Co do szybkosci procesorow, to w podanych przez Ciebie zastosowaniach
Celeron w niczym nie ustepuje P2/P3 o takim samym zegarze. Jedyna wada
Celerona, to szyna 66MHz, co wyraznie widac np. w testach HighEnd
Winstone, czyli w programach CAD, grafika, kompilacja pod NT. System
dwuprocesorowy tez skorzysta na szynie 100MHz, dlatego atrakcyjne sa
Celerony, ktore mozna mocno podkrecic. Ostatni taki jest C366 (podobno
wyprodukowane po 14 tygodniu 99). Slyszalem, ze rowniez P3 jest bardzo
dobry do podkrecana.

Jeszcze uwaga do plyty Abit BP6. To jest bardzo ladna plyta, warto ja
kupic, niestety cierpi na dolegliwosci nowego produktu. Brak do niej
driverow, BIOS troche szwankuje, stabilizator na plycie mocno sie
nagrzewa, moga byc rowniez klopoty z zasilaczem komputera. Ale jak sie
wstawi tylko jeden procesor i zainstaluje W98, to wszystko jest OK.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski