Re: 2xCeleron400 vs PII400

Autor: Mlaskator (tomasz5_at_astercity.net)
Data: Tue 10 Aug 1999 - 01:50:46 MET DST

>Na poczatek kilka lamerskich pytan:
>1. Kupujac plyte z Socket370 jestem skazana tylko na Celerony (chodzi
>o pozniejszy up-grade)?

Zalezy jaka plyta, ale raczej tak, nie widzielm plyty przystosowanej pod
inny procesor na socket 370, choc AMD ma cos wypuscic, kiedy nie wiadomo....
jak narazie Celeron.

>2.Gzies czytalam ze Celeron 466 jest ostatnim z serii Celeronow
> ktore beda chodzily z FSB ustawionym na 66MHz nastepny Celeron 500MHz
>
> bedzie juz chodzil na 100MHz z chipsetem "Camino"czy oznacza to ze
>nie da sie ustawic czestotliwosc plyty na 100MHz i wiecej z Celeronem na
>pokladzie (np plyta AOpenAX6BC ma mozliwe czestotliwosci FSB
>66/75/83/100/112/133)?

Oczywiscie ze sie da.

>3.Czy nowe Celerony 400 ,433,466 MHz sa jakos specjalnie
>skonstruowane aby chodzic tylko z plyta ustawiona na 66MHz czy nie ma
>jakis sposobow na podkrecenie plyty tak jak podkreca sie procesory.

Przy takich predkosciach podkrecanie jez zbyteczne, oczywiscie ze mozna
podkrecac, zminiajac zegar na plycie np do 83

>4. Czestotliwosci FSB to inaczej czestotliwosc z jaka chodzi plyta
>glowna?

szczerze nie wiem: )

>5.Czy zastosowanie procesora PPGA + przejsciowka na Slot-1 jest tak samo
>sprawne ,wydajne i stabilne jak oryginalny procesor Slot-1?

0.05% roznicy w predkosci na niekorzysc przejsciowki.

>Mam pytanie czy oplacalne jest kupienie zestawu plyta Abit BP6 +
>2xCeleron 400 Socket370 czy bardziej wydajny bylby zestaw
>jakas plyta z chipsetem 440BX np.: AOpenAX6BC + Pentium II 400
>Moze lepszym rozwiazaniem bylaby plyta 2xSlot-1 + 2xCeleronPPGA z
>przejsciowka na Slot-1 pozniej mozna dokupic PII lub PIII(jak
>stanieja:-)))

Polecam P2/450 i to jeden a do tego 1GB ramu i minimum 20GB twardego dysku.

> Czy wogole sensowna jest sama idea 2 slabsze procesory (w domysle
>Celerony) kontra Pentium II czy Pentium III chodzi mi o sosunek
>mozliwosci /cena.

bez sensu jest kupowac dwu procesorowa plyte.

>Jak zachowuje sie W2K w takim podwojnym ukladzie czy calosc jest
>stabilna.

sama nazwa windows nie kojarzy sie ze stabilnoscia... wiecej bajtow wiecej
mozliwosci na bledy.

>Komputer bylby uzywany do gier i office'a zainstalowane systemy
>Linux ,W2K moze W98 .
>Czy mozna taki duet Celeronow podkrecac i do jakich czestotliwosci
>Dodadkowo karta grafiki 3Dfx/Voodoo3 2000
>Dysk ATA/66 Fujitsu Picobird 13 MPD3064AT
>Pamiec PC100 128MB
>Co bedzie szybsze i stabilniejsze z tymi "dodatkami" 2xCeleron czy
>1xPentium II?

dwa celerony tylko pod NT

ale nieoplacalna konfiguracja wyjatkowo.

polecam sie na zakup ewentualnie moj majl tomasz5_at_astercity.net

----]
Pozdrawiam Mlaskator
----]