Re: 2xCeleron400 vs PII400

Autor: Rafal (no-spam-rafal_at_unforgettable.com)
Data: Mon 09 Aug 1999 - 16:09:11 MET DST

Teresa Pazderska <pt_at_vinpol.torun.pl> wrote in message
> Na poczatek kilka lamerskich pytan:
> 1. Kupujac plyte z Socket370 jestem skazana tylko na Celerony (chodzi
> o pozniejszy up-grade)?

SLOT 1 będzie wycofany przez Intela. Już teraz są zapowiedzi, że przyszłe P3
(znaczy jeszcze za jakiś czas a nie od jutra) będą wyłącznie na PPGA.

> 2.Gzies czytalam ze Celeron 466 jest ostatnim z serii Celeronow
> ktore beda chodzily z FSB ustawionym na 66MHz nastepny Celeron 500MHz
> bedzie juz chodzil na 100MHz z chipsetem "Camino"czy oznacza to ze
> nie da sie ustawic czestotliwosc plyty na 100MHz i wiecej z Celeronem na
> pokladzie (np plyta AOpenAX6BC ma mozliwe czestotliwosci FSB
> 66/75/83/100/112/133)?

Wygląda na to, że Seler 500 też jest na 66MHz.
A częstotliwości możesz sprawdzać czy pójdą. Ograniczeniem jest zablokowany
mnożnik.

> 3.Czy nowe Celerony 400 ,433,466 MHz sa jakos specjalnie
> skonstruowane aby chodzic tylko z plyta ustawiona na 66MHz czy nie ma
> jakis sposobow na podkrecenie plyty tak jak podkreca sie procesory.

Przy dobrej płycie tylko mnożnik jest problemem.

> 4. Czestotliwosci FSB to inaczej czestotliwosc z jaka chodzi plyta
> glowna?

Tak.

> 5.Czy zastosowanie procesora PPGA + przejsciowka na Slot-1 jest tak samo
> sprawne ,wydajne i stabilne jak oryginalny procesor Slot-1?

Nawet lepsze. Na dobrych przejściówkach masz trochę jumperków. Jak płyta
główna nie posiada pewnych regulacji (FSB, Core Voltage) to można ustawić na
przejściówce. A szybkie Selery są wyłącznie na PPGA.

> Mam pytanie czy oplacalne jest kupienie zestawu plyta Abit BP6 +
> 2xCeleron 400 Socket370 czy bardziej wydajny bylby zestaw
> jakas plyta z chipsetem 440BX np.: AOpenAX6BC + Pentium II 400
> Moze lepszym rozwiazaniem bylaby plyta 2xSlot-1 + 2xCeleronPPGA z
> przejsciowka na Slot-1 pozniej mozna dokupic PII lub PIII(jak
> stanieja:-)))

Dual Seler to całkiem szybka konfiguracja. A jeśli zapowiedzi Intela się
sprawdzą to P3 PPGA możesz wsadzić do obydwu (do SLOT 1 przez przejściówkę).

> Czy wogole sensowna jest sama idea 2 slabsze procesory (w domysle
> Celerony) kontra Pentium II czy Pentium III chodzi mi o sosunek
> mozliwosci /cena.

Selery wcale nie są słabsze. A stosunek mają dużo lepszy (pod warunkiem
przejścia na NT lub inny system z obsługą wielu procków).

> Jak zachowuje sie W2K w takim podwojnym ukladzie czy calosc jest
> stabilna.

W2K jest nadal w fazie BETA!!!
Trochę za wcześnie na takie pytania. Dodatkowo wersja Professional jest
planowana z licencją na jeden procek.

> Komputer bylby uzywany do gier i office'a zainstalowane systemy
> Linux ,W2K moze W98 .

W98 nie obsługuje więcej niż jednego procka.

> Czy mozna taki duet Celeronow podkrecac i do jakich czestotliwosci

Można. Tak samo jak pojedyńczego. Jedynie musisz pamiętać, że ten gorszy
egzemplarz będzie określał granicę.

> Dodadkowo karta grafiki 3Dfx/Voodoo3 2000

3DFX'ow nie lubię. Wolę TNT. Ale to już moja osobista opinia.

> Dysk ATA/66 Fujitsu Picobird 13 MPD3064AT
> Pamiec PC100 128MB

Na pamięci nie warto zbyt oszczędzać. Kupuj markową. Używam wyłącznie
pamięci Corsaira i nigdy nie miałem problemu (nawet na FSB - 133)

> Co bedzie szybsze i stabilniejsze z tymi "dodatkami" 2xCeleron czy
> 1xPentium II?

Od P2 lepszy nawet jeden Seler. Jak do gierek pod Win98 to lepiej P3 - 450
podkręcone na 500 - 550.