Re: 2xCeleron400 vs PII400

Autor: Kuba Skublicki (scooby_at_veracomp.com.pl)
Data: Mon 09 Aug 1999 - 14:59:09 MET DST

> 1. Kupujac plyte z Socket370 jestem skazana tylko na Celerony (chodzi
> o pozniejszy up-grade)?
Niekoniecznie : Rise i AMD mają robić procki na socketa370...

> 2.Gzies czytalam ze Celeron 466 jest ostatnim z serii Celeronow
> ktore beda chodzily z FSB ustawionym na 66MHz nastepny Celeron 500MHz
> bedzie juz chodzil na 100MHz z chipsetem "Camino"czy oznacza to ze
> nie da sie ustawic czestotliwosc plyty na 100MHz i wiecej z Celeronem na
> pokladzie (np plyta AOpenAX6BC ma mozliwe czestotliwosci FSB
> 66/75/83/100/112/133)?

Oczywiście ze sie da. Polecam plyty Abita. Na mojej BX2v2 Celerek 266
chodzi na magistrali 112, bez zadnych problemów, tylko troche szumi, bo
ma 4 coolerki przylepione. Abit ma firmowo termistor, który można
przyczepic do procka tam gdzie trzeba. Abity w biosie mają regulację
napięcia procesora. Podwyższenie o 0.1 - 0.2 volta umożliwia pracę na
wyższych obratach (musi byc dobra chlodzenie).

A dwuprocesorowy Abit jest w ofercie http://www.veracomp.com.pl

> 3.Czy nowe Celerony 400 ,433,466 MHz sa jakos specjalnie
> skonstruowane aby chodzic tylko z plyta ustawiona na 66MHz czy nie ma
> jakis sposobow na podkrecenie plyty tak jak podkreca sie procesory.
Nie ma blokady częstotliwości, jest blokada mnożnika. N płycie nie ma za
bardzo czego podkręcić, bo i tak układy działają tak szybko jak mogą
(nie mogą szybciej obsługiwać procka, niż on sam wysyła dane, nie ?)

> 4. Czestotliwosci FSB to inaczej czestotliwosc z jaka chodzi plyta
> glowna?
Magistrala danych Front Side Bus : pamięć <-> cache <-> pamięć. AGP
Działa zazwyczaj na FSB/2 lub 2/3*FSB. PCI powinno chodzić na 33 MHz.
ISA ma 8 lub 12 MHz.

> 5.Czy zastosowanie procesora PPGA + przejsciowka na Slot-1 jest tak samo
> sprawne ,wydajne i stabilne jak oryginalny procesor Slot-1?
Tak. Nie polecam przejściówek PCChips, na pudełku producent pisze, że
nie daje gwarancji, ze prezjsciowka dziala :))) (skandal - ale wszystko
od PC Chipsa jest takie...nie dotykać)

> Mam pytanie czy oplacalne jest kupienie zestawu plyta Abit BP6 +
> 2xCeleron 400 Socket370 czy bardziej wydajny bylby zestaw
> jakas plyta z chipsetem 440BX np.: AOpenAX6BC + Pentium II 400
Celeron 400 jest deczko wydajniejszy od PII400....
Poza tym może chodzić na >500, a PII nie może ...:)

> Moze lepszym rozwiazaniem bylaby plyta 2xSlot-1 + 2xCeleronPPGA z
> przejsciowka na Slot-1 pozniej mozna dokupic PII lub PIII(jak
> stanieja:-)))
Chyba że potem chce się przejść na PIII, ale na razie nie ma to sensu -
przyrost powera jest nieoszałamiający. (sprawdzałem)

> Czy wogole sensowna jest sama idea 2 slabsze procesory (w domysle
> Celerony) kontra Pentium II czy Pentium III chodzi mi o sosunek
> mozliwosci /cena.
Celerony nie są znowu wcale takie wolne.
Polecam artykuł w ostatnim Enterze (Lipiec)

> Jak zachowuje sie W2K w takim podwojnym ukladzie czy calosc jest
> stabilna.
> Komputer bylby uzywany do gier i office'a zainstalowane systemy
> Linux ,W2K moze W98 .
Tylko WinNT / 2000 Pro lub Linux. Ale gry nie chodzą za dobrze pod NT
(jeśli w ogóle).

> Czy mozna taki duet Celeronow podkrecac i do jakich czestotliwosci
Czort wie....

> Dodadkowo karta grafiki 3Dfx/Voodoo3 2000
Nie polecam - lepsza jest Riva TNT 2 32Mb - Asus, Elsa, Diamond.
Deczko wolniejsza, ale JAKOSĆ grafiki jest taka że voodoo spokojnie
mozna przez okno wyrzucic :)))

Do gier polecam : Abit BH6 + Celeron 400 MHz (!) @ >500MHz + Diamond
Viper V770 Ultra.
I dobry monitor.