Jaki HDD?

Autor: PeterPan (peterpan_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 15 May 1999 - 17:47:15 MET DST

Witam wszystkich.

Pisze z prosba o rade w sprawie wyboru twardziela.
Od pewnego czasu przesladuje mnie chyba jakies fatum. Najpierw po zmianie
dysku na WD Caviar 3,2GB dochodzilo do przeklaman danych. Dysk zachowywal
sie jakby gubil czesc danych. Dodatkowo ma dosc duze wibracje - caly komp
trzesie sie jak w febrze. Po jakims czasie zmienilem twardziela na Seagate
Medalist 2,1GB. Od kilku miesiecy mam problem i z nim. Przy wiekszych
obciazeniach, dostaje czkawki (zawiesza caly system i dysk restartuje sie -
WYLACZNIE DYSK - wydaje takie odglosy jak przy restarcie).
Poniewaz obydwa dyski sa na szczescie wypozyczone z firmy, nie trace zbyt
wiele. Chcialby w koncu zaopatrzyc sie w cos solidnego, niezawodnego i
szybkiego.
Czy mozecie mi doradzic - wlasne doswiadczenia, gusta.

Jeszcze jedna kwestia. Wyjasnijcie mi prosze czym roznia sie miedzy soba
interface'y UDMA-2, UDMA/66, ATA-4. Ktory z nim jest najszybszy? Ktory
bedzie najlepiej obslugiwany (i czy w ogole jest kompatybilny) przez plyte
ktora moze obslugiwac dyski PIO1..PIO4, UDMA, UDMA/33.

Pozdrawiam
PeterPan
peterpan_at_friko.onet.pl
peterpan_at_alpha.net.pl