Re: Jaki HDD?

Autor: siedar (siedar_at_free.net.pl)
Data: Sun 16 May 1999 - 00:20:39 MET DST

On Sat, 15 May 1999 17:47:15 +0200, "PeterPan"
<peterpan_at_friko.onet.pl> wrote:

> [...]
>WYLACZNIE DYSK - wydaje takie odglosy jak przy restarcie).
>Poniewaz obydwa dyski sa na szczescie wypozyczone z firmy, nie trace zbyt
>wiele. Chcialby w koncu zaopatrzyc sie w cos solidnego, niezawodnego i
>szybkiego.
>Czy mozecie mi doradzic - wlasne doswiadczenia, gusta.
>
>Jeszcze jedna kwestia. Wyjasnijcie mi prosze czym roznia sie miedzy soba
>interface'y UDMA-2, UDMA/66, ATA-4. Ktory z nim jest najszybszy? Ktory
>bedzie najlepiej obslugiwany (i czy w ogole jest kompatybilny) przez plyte
>ktora moze obslugiwac dyski PIO1..PIO4, UDMA, UDMA/33.

Kup sobie najlepiej UDMA-2 lub 4.
Chodzi o transfer danych umownie do pamieci Pio4 ma 16.6/s MB. UDMA2
ma 33 MB/s, a UDMA-4 ma 66 MB/s.
Jedank nie zdaza sie aby dyski nawet UDMA -2 odczytywaly i zapisywaly
dane szybciej niz jakies 5 MB/s. Widac to np. przy kopiowaniu danych z
partycji na partycje lub z dysku na dysk.
Najlepsze sa SCSI ktorym faktycznie udaje sie zapisywac i odczytywac
dane z predkoscia powyzej 10MB/s
Polecam Fujitsu np. 6,5 GB UDMA-2
Moze mniejszy czas dostepu niz Quantum ale mniej awaryjny.
 pozdrawiam siedar !