Re: AMD i jego 3DNow

Autor: Vindex (vindex_at_wirtual.pl)
Data: Mon 10 May 1999 - 00:29:20 MET DST

On Sun, 09 May 1999 09:59:49 +0200, Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
wrote:

>Hi,
<ciach>

>Zacięcie badacza znika mi z wiekiem i kolejnymi problemami wynikają-
>cymi z możliwego do uniknięcia grzebania ;)

Czyli lenistwo :)

> Za dużo zależy od
>sprawnej pracy komputerów, którymi administruję, żeby na nich
>mieszać.

No coz - to juz jest lepszy powod :)

<ciach>
>Bo jest to równie dobry punkt widzenia.

Rownie dobry jak co? Uzytkownicy NT to aktualnie mniejszosc - a nie
zgadzam sie z opinia ze plyty na ALI 5 chodz zle pod NT

> IMHO element komputera,
>który z czymś nie pracuje, jest do niczego. Ma działać ze
>wszystkim, choćby był wykorzystywany tylko z czymś jednym.

No prosze :) A jeszcze przed chwila pytales sie na co komu DOS i demka
:) To jak to z tym jest - wazne jest wszystko czy tylko to czego
uzywasz?

>Skoro zaś nie działa z NT (które za dwa lata będzie jedynym
>używanym systemem made by MS), to nie może być brane pod uwagę.

Plyty z ALI 5 nie dzialaja z NT? Bzdura :). A za dwa lata bedzie
zupelnie inny sprzet

<ciach>
>MVP3 z 1 lub 2 MB cache jest zawsze szybszy niż Aladdin.

Podaj chociaz jeden dowod. Abstrahujac od tego ile jest plyt z 1 czy 2
MB cache'em to roznica w wydajnosci miedzy 512 KB L2 a 2 MB jest co
najwyzej kosmetyczna. Oczywiscie mowie o zastosowaniach standardowych
bo serwera na zadnym sprzecie z socket 7 bym nie postawil

<ciach>
>Lucky Star też ma, więc pewnie co najmniej połowa płyt na MVP3
>ma asynchroniczną regulację pamięci :)

Podziwiam Twoja metode generalizowania :) Rozumiem ze jest 6 plyt na
MVP3? :)

<ciach>
>Ja nie wnioskuję na podstawie jednego egzemplarza czy jednego
>modelu.

Wnioskujesz na podstawie 3-4 plyt - to tak duzo?

<ciach>
>Możliwe. Soyo jest rzeczywiście _o niebo_ lepsze od Lucky Star
>(Lucky Star w ogóle nie dotykam). Do FICa jednak chyba im troszkę
>jeszcze brakuje - może niewiele. Ostatnio się znacznie poprawili.

No widzisz - zaczynamy dochodzic do wlasciwych wnioskow :)

<ciach>
>A skąd ja mam wiedzieć, co kupię do nowego komputera?

Skoro zakladasz ze kupisz C300A chodzace na 450 MHz :) AA biorac pod
uwage Twoje zamilowanie do Quanyuma nie sadze zebys kupil cos innego
:)

> Muszę mówić
>o 83 MHz w kontekście hipotetycznego sprzętu, bo jak będę składał
>sobie Celerona, to z nowymi kartami, napędami... Może jedynie
>grafikę i dysk sobie zostawię ze starego.

I co jeszcze moze miec klopoty z 83 MHz?

<ciach>
>Raczej tak :) Programik ostro korzysta z koprocesora, a konstrukcja
>umożliwia dołożenie dodatkowego wątku. Wtedy dwa procesory by się
>nie nudziły :)

No coz- dopoki nie sprawdzisz nie bedziesz mial pewnosci :)

<ciach>
>1) Jeżeli ktoś lubi głównie demka, powinien sobie kupić kompatybilny
> sprzęt. Wtedy karta muzyczna PCI sprawiająca duże problemy w DOSie
> odpada.
>
>2) Jeżeli ktoś okazjonalnie lubi demka, to może se sprawić kartę
> PCI. Najwyżej mu nie pójdzie tych 20% demek, a resztę sobie
> poogląda i bez problemów popracuje w Windows korzystając ze
> wszystkich zalet PCI.

Tylko po co skoro kupujac odpowiedni sprzet bedzie mial wszystko? Po
co takie sztuczne ograniczenia? Po co decydowac sie na socket7 skoro
jest to potencjalne zrodlo problemow?

<ciach>
>1) PCI rulez. W tej chwili karty dźwiękowe ISA raczej nie mają
> już racji bytu.

Tylko w sytuacji wykorzystywania karty dzwiekowej do gier. Do niczego
innego wyzsza przepustowosc szyny Ci sie nie przyda. Inna sprawa ze
widac tendencje do odchodzenia od ISA

>2) Oba podane przez Ciebie rozwiązania zastępcze są dobre - obie
> karty grają całkiem nieźle (sam mam SB16 w jednym komputerze).
> Jednak nie są PCI.

A mozesz mi powiedziec co takiego daje _Tobie_ SB128 czego nie daje Ci
AWE64? Pomijajac kwestie PCI/ISA bo to jest kwestia wtorna

Pozdrowienia

Vindex
dzial hardware magazynu Wirtu_at_l - www.wirtual.pl