Re: Banshe vs VooDoo 3

Autor: Witold Przygoda (wp_at_cyberdude.com)
Data: Sun 09 May 1999 - 22:01:56 MET DST

"Pawel Maks Sobocinski" <langur_at_online.pl> wrote:

>Niemiecki podatek zwracaja dopiero po przedstawieniu podbitej odprawy
>celnej, chyba ze

Alez naturalnie (wcale nie twierdzilem, ze jest to najlatwiejszy
sposob zakupu, ale dla pewnych osob mozliwy, a przez to - tani).
Czek TAX FREE mozna wyslac poczta i zazyczyc sobie przelanie zwrotu
MWSt na konto bankowe.

>A zeby miec odprawe to musisz towar oclic i zaplacic 22% VAT.

Karta kosztuje 226 DM, owszem, troszke wiecej niz ustawowa kwota
"prezentu" (bodaj 100$), ale chcialbym zobaczyc celnika, ktory by sie
uparl clic cos, co kosztuje 226 DM. Takie cos spokojnie sie przewozi
(chyba ze masz wiecej "prezentow", no to wtedy je chowasz ;))
Mozna rowniez wracac przez Austrie/Czechy (odprawa rozdzielona) i
wtedy z podbijaniem MWSt nie ma zadnych stresow.
(uwaga praktyczna: towar potem schowac przed Czechami :))

>Z tego co mi wiadomo sprzedawcow bardzo trudno przekonac,
>ze dany sprzet na pewno wyjedzie poza granice Niemiec, w koncu oni tez maja kontrole
>i musza miec podkladke pod kazda sprzedaz bez podatku.

Nic takiego - sprzedawce nie interesuje co zrobisz ze sprzetem,
praktycznie kazdy sklep komputerowy wypisuje ci czek TAX FREE na
zyczenie. Za to, czy dany sprzet wyjezdza z obszaru UE (Unii Eur.)
odpowiada celnik, ktory zawsze przy podbijaniu MWSt chce zobaczyc
wywozony prdukt.

wp