Re: umowa gwarancyjna a cih

Autor: rentier (rentier_at_alpha.net.pl)
Data: Sat 01 May 1999 - 02:38:18 MET DST

dj.futszak napisał(a) w wiadomości:
>Moim zdaniem komputery powinny byc tak skonstruowane zeby nie mozna
>ich bylo programowo spiepszyc, tak zreszta bylo jak mialem c64,
bios>powinien byc tak napisany aby nie bylo mozliwosci jego kasowania
czy>przestawiania poprzez oprogramowanie, upgrade wylacznie poprzez>wymiane
kosci, mozliwosc zmieny takich newralgicznych rzeczy jak>taktowanie
procesora wylacznie poprzez przestawianie zworek i tak>dalej i tak dalej bo
inaczej za pare miesiecy pojawi sie wiruk ktory>bedzie nam przestawial
procek na maks zegara bo laczymy sie przez tpsa>(to z zemsty za zawyzone
ceny) czy tez cos powinno.

>Mam archaiczne poglady ???
>Byc moze, ale chyba mam prawo wymagac od producentow hardware-u
aby>zapewnil mi ten komfort zeby mi jais programik nie uszkodzil sprzetu>co
jeszcze tak niedawno nie bylo do pomyslenia.

Poglady masz zaiste nieco archaiczne:)
Przy dzisiejszym tempie unowoczesniania procesorow grafiki itd. brak
mozliwosci upgrad-u ,skazywalby producentow plyt gl na wypuszczanie co 2-mce
nowego modelu plyty uwzgledniajacego zachodzace zmiany a nas na ich
kupowanie:).Jestem przeciwnikiem traktowania upgrad-u BIOS-u jak kolejnej
zmiany wersji programu (np.Winamp) z drugiej strony okolicznosci czasem do
tego zmuszaja(nowa grafika czy procesor)
Po tym ostatnim krachu wypadaloby jednak zeby wszyscy producenci plyt
gl,zworkowych czy bezzworkowych dolozyli zworke blokujaca mechanicznie
mozliwosc wymiany BIOS-u(niektore z plyt gl maja taka mozliwosc)Wirus
zmieniajacy ustawienia BIOS? Z tym trudniej:jest haslo w BIOS-ie,procesor
przetaktowany za wysoko w ogole raczej nie ruszy,to samo pamieci-choc dla

                               rentier_at_kki.net.pl