Re: umowa gwarancyjna a cih

Autor: dj.futszak (WYTNIJTO.futszak_at_miesiecznik.zly.jest.dobry.com)
Data: Fri 30 Apr 1999 - 23:47:58 MET DST

On Fri, 30 Apr 1999 17:35:10 +0200, "Wigwam" <wigwam_at_polbox.com>
wrote:

>Hej, czy Ty nie jestes przypadkiem studentem prawa? Albo naogladales sie
>amerykanskich filmow o tematyce sadowej? Przepraszam, ale "Software doesn't
>have to be soft", a napis na kubku z herbata "Uwaga gorace" jest dla
>klientow McDonalda. Czy jesli wpuscisz do komputera wirusa zajezdzajacego
>monitory albo stacje dyskow, to tez masz pretensje do serwisu/producenta?
>Niestety wirus, czy kazdy program wykonujacy niszczaca operacje na
>komputerze, tylko dlatego, ze ten ja umozliwia, jest sprzeczny z warunkami
>jakiejkolwiek gwarancji. Jesli o porownania do samochodow chodzi, to
> [...]
Moim zdaniem komputery powinny byc tak skonstruowane zeby nie mozna
ich bylo programowo spiepszyc, tak zreszta bylo jak mialem c64, bios
powinien byc tak napisany aby nie bylo mozliwosci jego kasowania czy
przestawiania poprzez oprogramowanie, upgrade wylacznie poprzez
wymiane kosci, mozliwosc zmieny takich newralgicznych rzeczy jak
taktowanie procesora wylacznie poprzez przestawianie zworek i tak
dalej i tak dalej bo inaczej za pare miesiecy pojawi sie wiruk ktory
bedzie nam przestawial procek na maks zegara bo laczymy sie przez tpsa
(to z zemsty za zawyzone ceny) czy tez cos powinno.

Mam archaiczne poglady ???
Byc moze, ale chyba mam prawo wymagac od producentow hardware-u aby
zapewnil mi ten komfort zeby mi jais programik nie uszkodzil sprzetu
co jeszcze tak niedawno nie bylo do pomyslenia.

dj.futszak