Re: Oszukane(?) pamięci SIMM 32MB EDO

Autor: Krzysztof Czuryło (krzycz2_at_SPAM.polbox.KILLER.com)
Data: Sat 28 Nov 1998 - 18:24:44 MET

Dzięki za wszystkie posty. Problem wyjaśniony i rozwiązany.

Pamięci oddałem. Facet przy mnie testował je na komputerze w sklepie i
działały. Mimo to, przyjął je z powrotem i przyznał się, że nie byłem
pierwszym takim klientem.
Tajemnica leży zatem w istnieniu dwóch odmian pamięci EDO:
single-sided i double-sided. Moja płyta, jak się okazuje, obsługuje
tylko jedną z nich. Na szczęście, znalazłem jeszcze jeden sklep, w
którym była świeża dostawa i mieli pamięci, które u mnie działają. Co
ciekawe, mieli także - uwaga - pamięci FPM w kościach 16MB! Absolutny
ewenement. Myślałem, że tego już się daaaawno nie produkuje.

W dalszym ciągu nie wiem jednak, na czym tak naprawdę polega różnica w
budowie tych pamięci. Umieszczenie chipów po obu stronach płytki lub
po jednej nie musi przecież mieć aż takich konsekwencji. Tu musi
chodzić o coś innego.
Interesuje mnie fachowe wyjaśnienie różnic pomiędzy dwoma typami
pamięci EDO. Może być na priva. Jeśli komuś się chce, to z góry
dziękuję

Pozdrawiam

--
+- Krzysztof Czurylo                                             -+
+- Technical University of Gdansk & Medical University of Gdansk -+