Re: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogramowania

Autor: Pszemol (pszemol_at_polbox.com)
Data: Sun 22 Nov 1998 - 06:49:18 MET

Tomasz 'Pilot' Minkiewicz napisał(a) w wiadomości: ...
>Pszemol napisał(a) w wiadomości:
><72t9rc$mu4$1_at_Waldemar.mat.uni.torun.pl>...
>
>I tu Cię boli Pszemolu!
>Ale widzisz, skoro Ciebie nie obchodzi, że ja płacę za ściąganie
Twoich
>listów nie na temat (patrz niżej),
>
>Pszemol> Ja też mam modem ale nie płacę za czas, ha ha!
>Pszemol> Równiutko 4 centy za POŁĄCZENIE godzina czy dwie
>Pszemol> - bez różnicy!
>
>to ja mam w głębokim poważaniu Twoją mękę psa ogrodnika,
>bezskutecznie usiłującego innym kość odebrać.

Czy ja podłączam się do sieci TP S.A. nie płacąc tych rachunków
które Ty płacisz? Wtedy byłbym w stosunku do Ciebie "nie fair"
z własnej "winy". Ja korzystam z legalnych środków komunikacji
w siedzibie mojej firmy/domu. I NIE OBCHODZI MNIE, że płacisz
więcej czy mniej za to że ściągasz moje posty. NIKT CI NIE KAŻE
ściągać ani w ogóle używać internetu! W ogóle uczestnictwo
w news i utyskiwanie na to, że czyichś postów nie chce się czytać,
bo to drogo kosztuje jest chyba nieporozumieniem. A skąd pewność,
że ja czytania Twoich postów nie uważam za stratę czasu? Nawet
gdyby tak było nie skarżyłbym się do innych grupowiczów, że nie
mam czasu ani pieniędzy czytać postów T'P'M bo to robię DOBROWOLNIE
i zgodnie z obowiązującymi mnie kosztami. Gdybyś Ty łączył się
z tym internetem w moim mieście, z tą samą firmą nielegalnie
wykorzystując jakąś sztuczkę postępowałbyś nie fair. Załóż sobie
człowieku killa na moją ksywkę lub temat postu a jeśli Twoje
oprogramowanie tego nie umie to kup sobie lepsze i nie narzekaj.
Uczesnictwo w news jest dobrowolne i nikt Cię do tego nie zmusza.

Inną sprawą jest KONKURENCJA o pracę, w tym samym mieście
w tych samych ZASADACH PRAWNYCH i "regułach gry". Ktoś
uczciwie korzysta z legalnego softwareu i wkłądając uczciwą
pracę osiąga gorsze efekty niż TY idący "na łatwiznę" i OMIJAJĄCY
PRAWO i występujący przeciwko PANUJĄCYM REGUŁOM GRY.
To nie to samo - bezsensowne porównanie.
W ten sam sposób mógłbym posądzać Ciebie o nieuczciwe
reguły gry, gdyż TPSA daje Ci bezpłatną usługę "internet" gdyż
płacisz jedynie za telefon a ja musiałbym płacić w USA
za miesięczny dostęp kilkadziesiąt dolców oprócz telefonu.

>Tak więc, Ty narażasz mnie na straty (co mogę udowodnić),
>ja narażam Ciebie na straty (przynajmniej tak Ci się zdaje).

Ja postępuję legalnie płacąc za telefon tyle ile firma telefoniczna
ode mnie wymaga - Ty niestety nie postępujesz legalnie
kradnąc software (jeśli kradłbyś)...
Taka "subtelna" różnica istnieje, lecz Ty zamykasz oczy
bałamucąc czytelników dokonując manipulacji słownych
w swoich listach

>W sumie jesteśmy siebie warci i powinieneś zastanowić
.się nad stroną moralną pouczania bliźnich, w sytuacji,
>gdy sam lepszy nie jesteś.

Oczywiście, że jestem "lepszy" bo NIE KRADNĘ
i na dodatek NAMAWIAM DO ZAPRZESTANIA KRADZIEŻY.
W przeciwieństwie do Ciebie - Ty namawiasz do kradzieży
i postępowaniu wbrew PANUJĄCEMU PRAWU. Bronisz
postępowania ludzi stojących poza prawem.

Pszemol.