Re: AMD K6-2 300 i AutoCAD

Autor: Majcy (majcy01_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 11 Nov 1998 - 15:30:23 MET

Vindex napisał(a) w wiadomoœci: <364bc614.30482199_at_news.tpnet.pl>...
><ciach>
>
>Poczawszy od zupelnej niecheci do wspolpracy przez prace wylacznie z
>wylaczonym busmastering'iem, klopoty z odswierzaniem grafiki 3d, prace
>wylacznie w trybie 1x do braku problemow. Czysta loteria

Testowalem 3 plyty pod socket7 z i740 8MB (Taiwan). Plyty te to:

Aristo z chipem PCCHIPsa, 1MB cache, max 100Mhz - 280zl z k. muzyczna
Z i740 zadnych problemów. S3 Savage nie dzialal pod pewnymi grami - kwestia
sterowników, nie sprzetu.

Acorp z Chipem Ali 512kb cache, max 100Mhz - 280zl
Z i740 zadnych problemów. S3 Savage nie testowalem

VIC 503 (MVP3), 1MB cache, max 124Mhz (nie autoryzowane) - 325zl
Z i740 zadnych problemów. S3 Savage nie dala sie zainstalowac - stary bios ?

Pod PClistem agpx2 w wypadku plyty Aristo i VICa

><ciach>
>
>Winbench 97 Highend CAD-3D graphics:
>
>C300 A : 6.72
>K6 2 333 : 5.86

Mozesz napisac skad ten programik i na jakiej plycie glównej pod socket7 ten
test byl zrobiony ?

[...]
>Tyle ze byla mowa o Asus'ie P5A a nie jakiejs plycie na MVP3. A BX'a
>mozna kupic juz za 350 zl

VIC 503MVP3+1MB cache kosztuje 325zl na wroclawskiej gieldzie.

>Inwestycja w SCSI to duzo wiecej niz 300 zl [...]

Nowy konroler adapteca (pod PCI) mozna miec juz 350zl. Dysk SCSI mozna tez
dostac tanio.

><ciach>
>
>Nie twierdze ze socket 7 jest zle - poprostu nowsze karty 2d/3d
>_narazie_ maja z socket 7 duze problemy. Nie zawsze ale
>prawdopodobienstwo jest dosc duze

Ale jezeli wiesz, ze sprzet bedzie dzialal ? Co wtedy ? Czy nie warto
zaoszczedzonej kasy wydac na cos innego ?

>[...]
>
>To mozzesz sie uwazac za szczesliwca - zwlaszcza biorac pod uwage
>plyte jakiej uzywasz

To nie kwestia szczescia, tylko doboru. Wystarczy poszukac i poprubowac.

>Zapomniales dodac wyzszej wydajnosci w aplikacjach 3D, grach i
>wszedzie tam gdzie wazny jest koprocesor

K6-2 ma ulepszony koprocesor. Dodatkowo posiada instrukcje 3D. Wiem, ze nie
sa one jeszcze szeroko wykozystywane, ale tam gdzie sa, pokazuja swoja
sile - mam na mysli patch pod Q2 3DNow.

[...]
>Jak zwykle jest to sprawa wymagan i pieniedzy. K6 2 jest niezlym
>procesorem za niewielkie pieniadze ale plyty pod socket 7 miewaja duze
>problemy z nowymi kartami AGP (g200, TNT i savage) wiec poprostu nie
>polecam takiego polaczenia

Jedyna rzecza jaka moge dodac, to kwestia s3 savage (innych kart z
wymienionych nie testowalem). Karta ta ma problemy po socket7, ale jest to
kwestia niedopracowanych driverów i biosów. Co dziwne, dzialala pod plyta na
pcchipsie i to w agpx2. Problemy byly w niektórych grach. Dokladnie z Q2.
Ale z tego co wiem byla to kwestia patcha. Pod Unrealem karta dzialala.
Wszystko wskazuje, ze poprawna wspólpraca z socket7 to kwestia czasu.

Pozdrawiam

Majcy