Re: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogram owania

Autor: Marcin Wieczorek (wieczor_at_polbox.com)
Data: Fri 06 Nov 1998 - 12:51:30 MET

Roman Mitka <mitka_at_convector.com.pl> napisał(a):
>To czy ja uzywam w domu nielegalnego oprogramowania
>nie ma dla programisty zadnego znaczenia. Bo gdybym
>niał zapłacić za legalne, to bym go nie kupił.

Bzdura. Jeśli musiałbyś zrobić jakąś pracę na komputerze to kupiłbyś
tańszy (być może z mniejszymi możliwościami) program konkurencji. To
spowodowałoby spadek zainteresowania pierwotnym programem i obniżkę
cen. Natomiast firma, w której kupiłeś program dostałaby kasę na
wypłaty i rozwój oprogramowania. Jaki z tego wniosek - kupowanie
legalnych programów prowadzi do zmniejszenia ich ceny i do polepszenia
jakości na skutek konkurencji.

>Chyba że, nie kupowanie oprogramowania wogóle, to też złodzijstwo?

Nie.

>W takim razie, dobrze ze przynajmniej nie okradłem producentów
>hardwere'u, bo komputer mam ze sklepu, legalny.

Ano dobrze.

>Programista bierze pensje czy produkt sie sprzedaje
>czy nie.

Do czasu. Jeśli produkt się nie sprzedaje to firma upada. Weź pod
uwagę jeszcze firmy dwu-trzy osobowe. Tam programista jest
jednocześnie właścicielem i ile zarobi tyle będzie miał.

> Jeśli ktoś go okrada to szef.

Facet Ty jesteś chory! Stosunki między szefem a pracownikiem są jasne
i proste: obaj godzą się na układ, który im przynosi korzyść.

> A produkt sie nie
>sprzeda gdy zawali marketingowiec, finansista lub inny decydent.

Ciekawe podejście do sprawy. A jak sprzeda gdy nikt nie chce kupić bo
wszyscy już ukradli.

--
Marcin Wieczorek ( T-1000 )
wieczor_at_polbox.com