Re: jeszcze microsoft

Autor: Paweł Paluszyński (palchom_at_kki.net.pl)
Data: Wed 20 May 1998 - 22:26:06 MET DST

MS

>Bzdury kompletne. Nikt nie może zabronić oferowania lepszego produktu.
>Tylko pazerność powoduje, że Worda dotąd nie ma wbudowanego w system.
>Wybór jest i polega na tym, że można używać innego produktu w tym
>wypadku systemu operacyjnego. Nikt nikogo do niczego nie zmusza.
>Kupcie sobie Microsoft to będziecie mieli prawo do podejmowania
>decyzji odnośnie tego systemu. Póki jesteście klientami możecie kupić
>albo nie kupić. To wszystko.

To nie sa bzdury.
Owszem mozna oferowac lepsze produkty. Ale jak ktos kontroluje rynkiem
oprogramowania
tak jak Microsoft to jest to TYPOWE DZIALANIE MONOPOLISTYCZNE i o to
chodzi.
System operacyjny nie powinien zawierac tak rozbudowanych programow.
Powtorze jeszcze raz. Gdyby MS oferowal w swoim systemie operacyjnym ktory
mozna kupic
za ok. 350-400 zl edytor o mozliwosciach Worda, programy narzedziowe tak
rozbudowane jak
Norton Utilities 3.0, programy graficzne o mozliwosciach pakietu Corel Draw
itd., to jaki wybor pozostaje
uzytkownikowi. Uzywal by tych programow, zamiast kupowac LICENCJONOWANE
wersje konkurencyjnych
firm za kilkaset zl (powiedzmy , ze ok 1200 zl za sztuke).
Wiem, ze rzeczywistosc na polskim rynku wyglada troche inaczej bo prawie
kazdy w domu posiada
pirackie wersje programow i potrafi sie madrowac ktory lepszy.
Lecz wiez mi gdybys mial np. firme w ktorej musial bys kupic oryginalne
wersje, to uzywal bys
wbudowanych w system operacyjny programow, a nie wydawal bys grubej forsy na
oprogramowanie
konkurencyjnych firm.
Wlasnie takie postepowanie ze strony MS byloby dzialaniem monopolistycznym!
I o to jest sprawa w sadzie, czy MS moze zalaczac taka przegladarke czy nie?

Pawel Paluszynski
palchom_at_kki.net.pl