Re: jeszcze microsoft

Autor: Baba Naga (babuszka_at_polbox.pl)
Data: Thu 21 May 1998 - 22:05:39 MET DST

Wed, 20 May 1998 20:26:06 GMT, "Paweł Paluszyński"
<palchom_at_kki.net.pl> napisał(a):

>To nie sa bzdury.
>Owszem mozna oferowac lepsze produkty. Ale jak ktos kontroluje rynkiem
>oprogramowania
>tak jak Microsoft to jest to TYPOWE DZIALANIE MONOPOLISTYCZNE i o to
>chodzi.

Jak już pisałem wypracowana i uzasadniona przewaga NIE JEST monopolem.
A o przewadze MS było wiadomo już za czasów Win1.0.

>System operacyjny nie powinien zawierac tak rozbudowanych programow.
>Powtorze jeszcze raz. Gdyby MS oferowal w swoim systemie operacyjnym ktory
>mozna kupic
>za ok. 350-400 zl edytor o mozliwosciach Worda, programy narzedziowe tak
>rozbudowane jak
>Norton Utilities 3.0, programy graficzne o mozliwosciach pakietu Corel Draw
>itd., to jaki wybor pozostaje
>uzytkownikowi.

Kupić inny system operacyjny. Nikt im nie broni. Wystarczy zamówić.
Będzie taniej albo nawet za darmo. A że to będzie dziadostwo. Na tym
właśnie polega możliwość WYBORU !

>Uzywal by tych programow, zamiast kupowac LICENCJONOWANE
>wersje konkurencyjnych
>firm za kilkaset zl (powiedzmy , ze ok 1200 zl za sztuke).

Ale po co ma kupować system i programy jak może kupować system z
programami ?

>Wiem, ze rzeczywistosc na polskim rynku wyglada troche inaczej bo prawie
>kazdy w domu posiada
>pirackie wersje programow i potrafi sie madrowac ktory lepszy.

To właśnie firmy stać na wydanie nawet 10 000 PLZ o ile będzie tam
wszystko co potrzeba. Znaczenie piractwa domowego dot. programów ms
jest ŻADNE. Firma zarabia na użytkownikach komercyjnych i daje
możliwość używania programu głównemu użytkownikowi także w domu.

>Lecz wiez mi gdybys mial np. firme w ktorej musial bys kupic oryginalne
>wersje, to uzywal bys
>wbudowanych w system operacyjny programow, a nie wydawal bys grubej forsy na
>oprogramowanie
>konkurencyjnych firm.

No właśnie. Więc w moim interesie jest by programy w systemie
operacyjnym były najlepsze.

>Wlasnie takie postepowanie ze strony MS byloby dzialaniem monopolistycznym!
>I o to jest sprawa w sadzie, czy MS moze zalaczac taka przegladarke czy nie?

Ale nudzisz. Wiadomo, że można wszystko ustawić jak się chce tyle, że
póki co jest tak, że garstka ludzi chce zmian, na które nigdy nie
zgodziłaby się będąc w sytuacji producenta.