Re: VooDoo2 !!!

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Tue 21 Apr 1998 - 16:01:39 MET DST

Na pocztku zaznacze, ze mam VooDoo Rush.

Mariusz Jaworski wrote:

> Mam pewne watpliwosci, ktore mam nadzieje, rozwieje wlasnie ktos kto
> VooDoo2 ma. Na http://www.3dfx.com mozna znalezc informacje, ze VooDoo2
> jest kompatybilny z VooDoo Graphics i z VooDoo Rush ... ???

Nic dziwnego. Bez tego to by byla kaszana...

> Zastanawiam sie jak jest to mozliwe, skoro sam VooDoo Graphics
> ni cholery nie jest kompatybilny z VooDoo Rush. No dobra, troche
> przesadzilem.

No wlasnie. Poza tym to chyba odwrotnie.

>Lecz nie mozna nie zwrocic uwagi na to, ze np. inna
> biblioteka glide...dll obsluguje Graphics, inna Rush'a.

Wydaje mi sie, ze jestes w bledzie. Na www.3Dfx.com jest jedna biblikoteka Glide
dla wszystkich VooDoo. Moze dla V2 powstanie nowa, a moze nie.

>"Native" gry,
> stare, napisane pod Graphics nie dzialaja na Rush'u (informacje
> "VooDoo Graphics required", "3dFX chip not found" lub cos jeszcze
> bardziej zabawnego mozna uzyskac na ekranie). Generalnie - 3dFX
> stworzyl biblioteki akceleracji kompatybilne ze soba (jesli masz gre,
> ktora wymaga glide'a, OpenGL32.dll lub DirectX'ow, gra ruszy na Rush'u
> o ile wymienisz biblioteki/sterowniki na te dostosowane do Rush'a).

Gry pisane na Glide'a wczesniejszego niz bodajze 2.15 nie beda chodzic na
Rush'u.
Pozniejsze - bez problemu.
Poza tym nie musisz nic wymieniac. Jak instalujesz VooDoo Graphics/VooDoo Rush
to od razu masz te biblioteki co trzeba.
OpenGL jest takie samo do obu kart.

> Ale gierce napisane bezposrednio na VooDoo Graphics nie dogadaja sie z
> Rush'em i... klapa.

Spotkalem takie dwie: GTA (juz dzisiaj sie ktos o to pytal) i ... no wlasnie
zapomnialem. Calkiem swieza. SubWorld ? Plywa sie takim statkiem pod woda... Na
Rush'u trzeba ja uruchamiac w trybie Direct3D a nie Glide. Jest tego pewnie
wiecej ale tylko to spotkalem.

> Zasadniczym pytaniem jest:
> CZY VooDoo2 ROWNIEZ JEST KOMPATYBILNY z VooDoo Graphics i VooDoo
> Rush'em na zasadzie WYMIANY bibliotek ? Jesli tak - to ja dziekuje ! :[

Nie wiem o co Ci chodzi. Dostaniesz nowe pliki Glide'a z karta i co bedziesz
chcial wymieniac ?
Jest to troche inny sprzet a wiec potencjalnie moga byc jakies niezgodnosci.
Wszyscy liczacy sie producenci zapowiadaja zgodnosc nowych gier z VooDoo 2. Dla
starszych beda wypuszczane ew. poprawki jesli beda konieczne.

> Czy ktos probowal uruchomic np. Shadow Warrior'a na VooDoo2 (moja
> ulubiona gra - najlepiej w WangBang :) i udalo sie mu to ? Jak zostalo
> to na web'ie 3DRealms zaznaczone, rzeczywiscie, SW-3Dfx na Rush'u nie
> chodzi... :( Jak juz sobie kupie VooDoo-pogrywajke to chce zobaczyc,
> jak wyglada "wygladzony" Shadow Warrior.

Ale duze prawdopodobienstwo, ze na V2 pojdzie - V2 to takie szybsze i poprawione
VooDoo Graphics. Natomiast VooDoo Rush rozni sie zasadniczo na poziomie calej
koncepcji... Stad te (nieliczne zreszta) problemy z nim.

> Inny przyklad - czy Quake 2 dziala na VooDoo2 ? Sama gra zawiera dll'a
> OpenGL, wspolpracujacego z VooDoo Graphics i z Rush'em. Czy ten dll
> chce wspoldzialac z VooDoo2 ?

Nie wiem, ale z tego co sie orientuje to ten dll tlumaczy funkcje OpenGL na
funkcje Glide. Glide dostaniesz nowego a wiec nie bedzie prawdopodobnie zadnego
problemu.

> Prosze o odpowiedz. Mysle, ze VooDoo2 jest sensownym rozwiazaniem,
> gdyz oferuje mozliwosci, ktorych dzisiaj dostepne maszyny nie sa w
> stanie do konca wykorzystac (okay, sa ale ich cena jest taka, ze
> koszt VooDoo2 jest w takim przypadku porownywalny z kosztem obudowy).
> Mysle wiec, ze VooDoo2 moze wystarczyc nawet na 2 lata (oczywiscie po
> dokupieniu po pierwszym roku drugiego akceleratora do pary).

Pewnie po roku juz nie bedziesz mogl tego kupic...

> Zamiast VooDoo2 wolalbym cos z S3 (pogloski o nowym chip'ie 3D z S3
> sa takie, ze bedzie dzialal z predkoscia porownywalna z dwoma VooDoo2
> i ze jeszcze przez dlugo nie bedzie PeCeta, ktory bedzie mogl "zapchac"
> to "cos"). Ale - prawdopodobnie nie doczekam sie na S3.

S3 w grafice 3D jeszcze sie niczym nie popisalo w zakresie wydajnosci. Podobnie
NEC zapowiada nowego PowerVR ktory bedzie 2 razy szybszy od VooDoo 2 za polowe
ceny V2... Ciekawe jak chca to zrobic.
Obietnice jest latwo skladac ale dotrzymac trudniej. Ja bym na to nie czekal.
Znowu z wielkiej chmury moze wyjsc maly deszcz.
A V2 juz jest i jest naprawde szybki...

>Obiecujaco
> wygladajacy chip Texas Instruments Permedia 2 jest - w gruncie rzeczy -
> - gorszy od VooDoo2 - wiec jednak kupie sobie VooDoo2.

1. To 3DLabs Permedia 2 - byc moze ma cos wspolnego z TI ale pierwszy raz o tym
slysze.
2. Gorszy od VooDoo 2 ??? On jest gorszy od VooDoo Graphics a co dopiero VooDoo
2...

>Ale - chcialbym
> najpierw czegos sie dowiedziec (zanim wydam 1000PLN i bede po prostu
> niezadowolony, wsciekly ze mi _cos_tam_ nie chodzi) o tym cacku od
> kogos, kto juz VooDoo2 ma.

Jasne, ale problemy (nawet jesli beda) na pewno szybko zostana rozwiazane.
V2 to najlepszy akcelerator 3D jaki aktualnie mozna kupic. Nie wiem, czy ktos
moglby byc z niego niezadowolony.

> Najlepszego...
> M.

Wzajemnie.

> Mariusz Jaworski
> genesis_at_bonair.waw.pl
>
> PS. Sorry za przydlugasny post - ale - tak juz to mi wychodzi...

Zbyszek Klos

| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |