VooDoo2 !!!

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Tue 21 Apr 1998 - 14:59:56 MET DST

Zdrowko !!!
 Tyle sie tutaj mowilo (i mowi) o VooDoo2, VooDoo Graphics, VooDoo Rush
ale w koncu nikt nie przyznal sie do tego, ze VooDoo2 ma.
 W zwiazku z pewnym przyplywem gotowki mam zamiar podniesc sobie jakosc
pracy (no dobra - zabawy) przez podokupywanie fantow do mojego PeCeta.
 Oczywiscie planuje zakup akceleratora 3D. Teraz mam ViRGE'a (starego-
-wykonanie standard) i... nie narzekam. Mysle, ze nowy akcelerator
bedzie pracowal rowniez z ViRGE'm (jako karta grafiki) - prawdopodobnie
tym razem GX2 (albo Trio3D - hej JEST TAM KTOS, KTO MA Trio3D ?).
 Lada dzien wyjdzie "Duke Forever" mojej ulubionej stajni 3DRealms
(oparty na Q2 engine). Lada miesiac wypuszcza tez nowa gre oparta na
nowym engine - "Prey" (biedny Quake :). Oczywiscie - Prey bedzie
dzialal _TYLKO_ na akceleratorach sprzetowych - dlatego wlasnie mysle o
kupieniu akceleratora 3D - i to akceleratora top'owego !!!
 A wiec... VooDoo2. Ale...
 Czy JEST TAM KTOS, KTO juz MA, bawil sie lub testowal jakas karte z
VooDoo2 ?
 Mam pewne watpliwosci, ktore mam nadzieje, rozwieje wlasnie ktos kto
VooDoo2 ma. Na http://www.3dfx.com mozna znalezc informacje, ze VooDoo2
jest kompatybilny z VooDoo Graphics i z VooDoo Rush ... ???
 Zastanawiam sie jak jest to mozliwe, skoro sam VooDoo Graphics
ni cholery nie jest kompatybilny z VooDoo Rush. No dobra, troche
przesadzilem. Lecz nie mozna nie zwrocic uwagi na to, ze np. inna
biblioteka glide...dll obsluguje Graphics, inna Rush'a. "Native" gry,
stare, napisane pod Graphics nie dzialaja na Rush'u (informacje
"VooDoo Graphics required", "3dFX chip not found" lub cos jeszcze
bardziej zabawnego mozna uzyskac na ekranie). Generalnie - 3dFX
stworzyl biblioteki akceleracji kompatybilne ze soba (jesli masz gre,
ktora wymaga glide'a, OpenGL32.dll lub DirectX'ow, gra ruszy na Rush'u
o ile wymienisz biblioteki/sterowniki na te dostosowane do Rush'a).
Ale gierce napisane bezposrednio na VooDoo Graphics nie dogadaja sie z
Rush'em i... klapa.
 Zasadniczym pytaniem jest:
CZY VooDoo2 ROWNIEZ JEST KOMPATYBILNY z VooDoo Graphics i VooDoo
Rush'em na zasadzie WYMIANY bibliotek ? Jesli tak - to ja dziekuje ! :[
Czy ktos probowal uruchomic np. Shadow Warrior'a na VooDoo2 (moja
ulubiona gra - najlepiej w WangBang :) i udalo sie mu to ? Jak zostalo
to na web'ie 3DRealms zaznaczone, rzeczywiscie, SW-3Dfx na Rush'u nie
chodzi... :( Jak juz sobie kupie VooDoo-pogrywajke to chce zobaczyc,
jak wyglada "wygladzony" Shadow Warrior.
 Inny przyklad - czy Quake 2 dziala na VooDoo2 ? Sama gra zawiera dll'a
OpenGL, wspolpracujacego z VooDoo Graphics i z Rush'em. Czy ten dll
chce wspoldzialac z VooDoo2 ?
 Prosze o odpowiedz. Mysle, ze VooDoo2 jest sensownym rozwiazaniem,
gdyz oferuje mozliwosci, ktorych dzisiaj dostepne maszyny nie sa w
stanie do konca wykorzystac (okay, sa ale ich cena jest taka, ze
koszt VooDoo2 jest w takim przypadku porownywalny z kosztem obudowy).
Mysle wiec, ze VooDoo2 moze wystarczyc nawet na 2 lata (oczywiscie po
dokupieniu po pierwszym roku drugiego akceleratora do pary).
 Zamiast VooDoo2 wolalbym cos z S3 (pogloski o nowym chip'ie 3D z S3
sa takie, ze bedzie dzialal z predkoscia porownywalna z dwoma VooDoo2
i ze jeszcze przez dlugo nie bedzie PeCeta, ktory bedzie mogl "zapchac"
to "cos"). Ale - prawdopodobnie nie doczekam sie na S3. Obiecujaco
wygladajacy chip Texas Instruments Permedia 2 jest - w gruncie rzeczy -
- gorszy od VooDoo2 - wiec jednak kupie sobie VooDoo2. Ale - chcialbym
najpierw czegos sie dowiedziec (zanim wydam 1000PLN i bede po prostu
niezadowolony, wsciekly ze mi _cos_tam_ nie chodzi) o tym cacku od
kogos, kto juz VooDoo2 ma.
 Najlepszego...
                                       M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl

PS. Sorry za przydlugasny post - ale - tak juz to mi wychodzi...