Re: VooDoo2 !!!

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Tue 21 Apr 1998 - 17:02:27 MET DST

Hi.

> No wlasnie. Poza tym to chyba odwrotnie.

 Uwzgledniajac chronologie - masz racje. A tak powaznie - chyba jedna
ryba ?

> Wydaje mi sie, ze jestes w bledzie. Na www.3Dfx.com jest jedna biblikoteka Glide
> dla wszystkich VooDoo. Moze dla V2 powstanie nowa, a moze nie.

 Well... Ja nie mam VooDoo (yet). Kiedys pare godzin bawilismy sie z
kumplem w instalowanie roznych gierc na jego comp'ie. Jutro bede
wiedzial dokladnie ale pamietam, ze byla jedna gra, ktora nie chciala
pojsc na Rush'u. Wiesz co pomoglo ? Skopiowanie glide-cos-tam.dll
z katalogu system (plik zainstalowany z karta) do katalogu gry (z
"napisaniem" na stary plik). BTW, wlasciwosci pliku glide...dll z
systemu pokazywaly informacje ...glide...for...Rush, a tego oryginal-
nego z gry - tak samo, tyle, ze oczywiscie na VooDoo Graphics !!!
Dlatego wlasnie pisalem o kompatybilnosciach VooDoo'w na poziomie
bibliotek/driver'ow. Aha - kumpel zaklinal sie, ze sa to najnowsze
bubloteki - "z dzis albo wczoraj" (i-net).

> Gry pisane na Glide'a wczesniejszego niz bodajze 2.15 nie beda chodzic na
> Rush'u.
> Pozniejsze - bez problemu.
> Poza tym nie musisz nic wymieniac. Jak instalujesz VooDoo Graphics/VooDoo Rush
> to od razu masz te biblioteki co trzeba.
 No chyba, ze gra jest tepa i wykorzystuje tylko te sterowniki, ktore
ma w swoim katalogu...

> OpenGL jest takie samo do obu kart.
 Nie wiedzialem. A moze ruszy na dwojce ?

> Spotkalem takie dwie: GTA (juz dzisiaj sie ktos o to pytal) i ... no wlasnie
> zapomnialem. Calkiem swieza. SubWorld ? Plywa sie takim statkiem pod woda... Na
> Rush'u trzeba ja uruchamiac w trybie Direct3D a nie Glide. Jest tego pewnie
> wiecej ale tylko to spotkalem.
 No i moje pierwsze spotkanie z Rush'em bylo rozczarowaniem: Shadow
Warrior...

> Nie wiem o co Ci chodzi. Dostaniesz nowe pliki Glide'a z karta i co bedziesz
> chcial wymieniac ?
 Przyklad - jak wyzej. Poza tym licze na prace programow na Graphics
_BEZ_
dodatkowych patch'y z i-net'u (a zakladam, ze ten nieszczesny Warrior
nie
doczeka sie patch'a na dwojke - ile mozna eksploatowac Build'a ? :).

> Jest to troche inny sprzet a wiec potencjalnie moga byc jakies niezgodnosci.
 No wlasnie !!!
> Wszyscy liczacy sie producenci zapowiadaja zgodnosc nowych gier z VooDoo 2. Dla
> starszych beda wypuszczane ew. poprawki jesli beda konieczne.
 Ach... i znowu sciaganie megs'ow z sieci...

> Ale duze prawdopodobienstwo, ze na V2 pojdzie - V2 to takie szybsze i poprawione
> VooDoo Graphics. Natomiast VooDoo Rush rozni sie zasadniczo na poziomie calej
> koncepcji... Stad te (nieliczne zreszta) problemy z nim.
 To mnie chlopie troche podniosles na duchu... Faktycznie VooDoo2 jest
tylko
akceleratorem 3D - Rush wspolpracuje z chip'em 2D.

> Nie wiem, ale z tego co sie orientuje to ten dll tlumaczy funkcje OpenGL na
> funkcje Glide. Glide dostaniesz nowego a wiec nie bedzie prawdopodobnie zadnego
> problemu.
 Yeap. Poklony.

> Pewnie po roku juz nie bedziesz mogl tego kupic...
 A ktos mi mowil, ze pracuja nad VooDoo3 ! Ale to to juz _PLOTA_.

> S3 w grafice 3D jeszcze sie niczym nie popisalo w zakresie wydajnosci. Podobnie
> NEC zapowiada nowego PowerVR ktory bedzie 2 razy szybszy od VooDoo 2 za polowe
> ceny V2... Ciekawe jak chca to zrobic.
 Na lampach elektronowych. Na pewno.
> Obietnice jest latwo skladac ale dotrzymac trudniej. Ja bym na to nie czekal.
> Znowu z wielkiej chmury moze wyjsc maly deszcz.
> A V2 juz jest i jest naprawde szybki...
 Wierze w S3 !!! Kupuje VD2

> 1. To 3DLabs Permedia 2 - byc moze ma cos wspolnego z TI ale pierwszy raz o tym
> slysze.
 He, he, celowo napisalem o TI. Co jakis czas dostaje broszurke z TI
dotyczaca
ich nowych wynalazkow. W jednym z nich (nie ukrywam, ze starym) jest
krotki
opis Permedii 2. Na koncu jest informacja o "cross license" - TI na
pewno maczalo
palce w tworzeniu Permedii 2. Poza tym mysle, ze na kosciach bedzie
wlasnie
widnialo logo TI (jako producent), na pewno obok logo 3DLabs.

> 2. Gorszy od VooDoo 2 ??? On jest gorszy od VooDoo Graphics a co dopiero VooDoo
> 2...
 Nie gorszy. Porownywalny z VooDoo1 (latwiej pisac 1 niz wymieniac oba
chip'y).
Mam opisana wyzej broszurke, mozna wyliczyc... Jutro odpisze
autorytatywnie...

> Jasne, ale problemy (nawet jesli beda) na pewno szybko zostana rozwiazane.
 Ee, nie wierze w Build pod VooDoo2...

> V2 to najlepszy akcelerator 3D jaki aktualnie mozna kupic. Nie wiem, czy ktos
> moglby byc z niego niezadowolony.
 Wszystko zalezy od dostepnosci programow (gier). VooDoo wygrywa, bo
3Dfx
zainwestowal kupe kasy w programistow (tak mniemam), ktorzy po pierwsze
napisali
_user_friendly_ biblioteke (patrz na bluzgi na S3d na ViRGE'a), po
drugie
napisali patch'e do wielu programow (teraz strzelam; znam tylko jeden
przyklad -
- Descent 2).

 Szesc.
                                     M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl

PS. Zaraz sie zmywam z i-net'u so pleazzzzzzze, odpowiedz prosze tez na
priv'a.