Re: VooDoo2 !!!

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Fri 24 Apr 1998 - 14:18:57 MET DST

Zbigniew Klos wrote:

> Na pocztku zaznacze, ze mam VooDoo Rush.

To ja sie przyznam doVoodoo2.

> No wlasnie. Poza tym to chyba odwrotnie.

Voodoo2 jest wg. 3Dfx softwarowo 100% kompatybilny z Voodoo Graphics (nie Rush).
Jednak sa pewne "ale". Kilka gier mialo bledy, ktore tylko przypadkiem nie objawiily
sie na hardwarze na ktorym byly testowane (to nie do unikniecia, programista
poprawia program az zaczne mu dzialac na tym co ma). Inne gry (glownie Electronic
Arts) staraja sie wykryc konkretne karty i jesli nie wykryja niczegoznanego
odmawiaja instalacji (tez jawny blad programstow). Gry uzywajace najwczesniejsze
wersje GLIDE czyli glownie te najstarsze, ktorych dema byly z Monsterem 3D nie beda
dzialac - nie ma takich planow. Inne "stare" gry jak TombRaider 1 wymagaja batcha z
komendami, ktory powie grze jakie parametry ma karta 3D. Czasami potrzebna jest
nowsza wersja patcha, z ta z ktora gra wyszla V2 nie pojdzie.

Brzmi to strasznie ale dotyczy mniej niz 10% gier wspomadanych przez Voodoo Graphics
(niestety najczesciej tych z Glide, nie DirectX). Jesli chcesz wiedziec co chodzi
zobacz np. "Section 3" w http://www.op3dfx.com/hardware/voodoo2/v2faq.html (dokladny
opis z kategoriami i wytlumaczeniem dlaczego nie dziala) albo
http://www.3dfx.com/products/products/gstatus.html (wymaga przegladarki z Java ale
jest chyba najbardziej aktualny).

> Wydaje mi sie, ze jestes w bledzie. Na www.3Dfx.com jest jedna biblikoteka Glide
> dla wszystkich VooDoo. Moze dla V2 powstanie nowa, a moze nie.

Mylisz sie. Na V2 jest nowa biblioteka glide2x.dll o numerze 2.50

> Gry pisane na Glide'a wczesniejszego niz bodajze 2.15 nie beda chodzic na
> Rush'u.
> Pozniejsze - bez problemu.

To chyba te same, ktore nie pojda na V2 z definicji.

> Nie wiem o co Ci chodzi. Dostaniesz nowe pliki Glide'a z karta i co bedziesz
> chcial wymieniac ?

Niektore gry instalowaly swoj wlasny egzemplarz glide2x.dll w swoim atalogu. Nalezy
wywalic bez wahania. Najnowszy driver do V2 "Gold version" na nawet make utility do
szukana (i kasowania) takich bibliotek.

Popatrz pod wymienione wyzej adresy. No dobrze, popatrzylem za Ciebie. Nie ma
problemow z Voodoo2.

Dziala i to jak! Zarowno Q1 jak i Q2. Rozdzielczosc 800x600 i lepsze usrednianie
tekstur "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" daje efekt piekny. I to (mowie teraz o GLQuake,
czyli Q1, przy wspomnianej rozdzielczosci) przy ponad 60fps na Pentium 233MMX.

--
Jacek Piskozub
 mailto:piskozub_at_iopan.gda.pl