Re: Klopoty: AGP I Plyta LX

Autor: Andrzej Karpinski (karpio_at_fenix.xyz.lublin.pl)
Data: Tue 31 Mar 1998 - 02:04:21 MET DST

> Od jakiegos czasu ukazuja sie na liscie pytania dotyczace poprawnej
> instalacji kart AGP z chipsetem LX. Ostatnio tez stalem sie posiadaczem
> takiego zestawu i mam ten sam problem. Chcialbym sie dowiedziec czy wogole
> komus udalo sie zainstalowac poprawnie karte AGP (zanim odpowiecie

Moja teoria:

Win95 nie sa do konca swiadome mapy pamieci komputera z AGP. Jesli wiec
plyta (sterowniki do plyty glownej) mowi systemowi, ze szyna AGP
wykorzystuje jakis obszar adresow, i rownoczesnie z tych samych adresow
korzysta karta AGP wlozona w ten slot (dziwne byloby gdyby bylo inaczej -
w koncu po to AGP dostaje zasoby zeby mozna bylo wstawic do niego karte
ktora z tych zasobow skorzysta), a system nie wie ze tak ma byc, to
pokazuje, ze dwa urzadzenia rownoczesnie korzystaja z tych samych adresow.
Oczywiscie bzdura. Inna rzecz ze nie przeszkadza to w normalnej pracy
komputera.

Zatem by miec wlasciwie zainstalowana karte AGP pod W95 nalezy:
1) zainstalowac W95 OSR2 (najlepiej ustawiajac karte standard vga)
2) zrobic z niego OSR2.1 (/other/usb/usbsupp.exe)
3) zainstalowac sterowniki do plyty glownej, sprawdzic w szczegolnosci czy
wsrod urzadzen systemowych pojawia sie wzmianka o AGP (w menadzerze
urzadzen, w panelu sterowania->system); sa dolaczone na cd/dyskietkach
razem z plyta glowna
4) zainstalowac drivery bus master do dysku twardego (dzieki temu bedzie
mozliwe wykorzystanie ultradma) - przed instalacja wywalic wszystkie
dosowe sterowniki do dysku, drivery do cdrom itp z config.sys i
autoexec.bat
5) zainstalowac drivery do karty graficznej AGP
6) jesli automatycznie nie jest instalowany DirectX to takze i jego

7) nastepnie w panelu sterowania w DirectX sprawdzamy ilosc dostepnej
pamieci dla karty graficznej... jesli nie jest to przynajmniej kilkanascie
mb to karta jest zainstalowana niewlasciwie.

pozdrowka,
karpio