Czy nagrywanie jest wiedza tajemna?

Autor: A_Zet (adek_at_kki.net.pl)
Data: Mon 09 Mar 1998 - 16:49:05 MET

Witam Panstwa,

Nosilem sie dlugo z tym zamiarem i w piatek sprawilem sobie nagrywarke
CDRW2260 PLUS (ATAPI, a Easy-CD Pro nie wiedziec czemu odnajduje to
urzadzenie jako "SCSI CD ReWritable 2x2x6 (0,1,0)").

Otoz bardzo mi sie podoba praca z plytka CD-RW: idealnie sie nagrywa,
identycznie jak normalne kopiowanie w jakiejkowlwiek nakladce (ja
uzywam Windows Commandera 3.* do windy). Nad plytkami czuwa stosowny
programik (DirecktCD) reagujacy na wlozenie/wyjecie CD-RW.

Przygotowalem sobie spory plik (opracowywalem oferte
z wieloma gifami) i postanowilem sobie owoc tej pracy przeniesc
na CD-R. Calosc, ktora przygotowalem, miala 193MB. No wiec
otworzylem Easy-CD Pro i zeby bylo jeszcze latwiej, to wybralem
opcje Easy-CD Wizard. Wszystko niby przebieglo pomyslnie, co
prawda dosc wolno ale czego sie spodziewac, skoro to tylko 2x
write CD (a chyba sie nagrywalo 1x), nastepnie zakonczylo sie
to wszystko, nacisnalem OK i chcialem odczytac z tego krazka.

Okazuje sie, ze w nagrywarce TEJ plytki czytac nie moge,
natomiast w drugim napedzie na tym samym komputerze - (odtwarzarka
Philips x6) wszystko JEST jak trzeba, to co chcialem nagrac jest
nagrane i moge odczytac bez problemu.
Zresetowalem winde, myslalem, ze cos tam pozostalo, gdzies jakies
informacje, nadal nic: moge_czytac_tylko_ ze_starego napedu,
z nowego nie. Ale tylko te moja plytke, ktora przed chwila
nagralem, nie widzi, inne czyta az milo.

Włączyłem "Disk info and Tools", poszperal, poszperal i jakkolwiek
wyswietla sie ten panel ale bez ZADNYCH wartosci!!! Same zera.
Przycisk "Close section" jest w ogole nie czynny,
nie podswietlony.

Wzialem te plytke na inny komputer. Niestety, nie widac zadnej
nagranej tresci. Okazuje sie, ze moge odczytac to co nagralem jedynie
na drugim napedzie w tym samym kompie.

Czy ktos z PT listowiczow zechcialby mi przyblizyc najistotniejsze
arkana tej tajemnej wiedzy, najchetniej oczekiwalbym wymiany maili na
ten temat by nie zasmiecac listy.

Jesli idzie o krazek CD-R, jest to Fullmark, ktorych kupilem swego
czasu 10 sztuk z czego 6 juz mi nagrano grzecznosciowo u znajomych -
wszystkie bez zarzutu, teraz sam bym chcial spozytkowac ten zakup.

Pozdrawiam
Adek z Katowic

--
Akumulatory stacyjne, trakcyjne